آرشیو شنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۱۸۵
جامعه
۱۸

کاهش خودکشی با ورود اورژانس اجتماعی

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افتتاح سیصد و پنجاهمین اورژانس اجتماعی در کشور خبر داد و گفت: کارشناسان و مددکاران اورژانس باعث کاهش آسیب ها و جلوگیری از خودکشی در کشور شدند.

به گزارش مهر، انوشیروان محسنی بندپی گفت: براساس تکلیف قانون برنامه ششم مکلف بودیم سال اول در شهرستان های بالای 50 هزار نفر اورژانس اجتماعی را راه اندازی کنیم و در سال دوم نیز در شهرستان هایی که به کاهش آسیب و مداخلات اجتماعی نیاز دارند، اورژانس اجتماعی راه اندازی شود.

به گفته بندپی، در 160 اورژانس اجتماعی که بتازگی افتتاح شده اند، نیروهای تحصیلکرده نسبت به رصد، پایش و کنترل آسیب ها و مداخلات بموقع اقدام می کنند.

بندپی در مورد مداخله های منجر به جلوگیری از خودکشی نیز گفت: براساس ارزیابی ای که سال 95 و 96 صورت گرفته مشخص شد که اورژانس اجتماعی در کاهش خودکشی و مداخلات بهنگام، اقدامات موثری انجام داده اند؛ به طوری که باعث شده اند افرادی که قصد خودکشی داشته اند به زندگی مجدد بازگردند و سال 94، 4000 نفر و سال 95 نیز 5000 نفر به زندگی بازگشته اند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قوه قضاییه با کارشناسان و مددکاران اورژانس اجتماعی همکاری بسیار خوبی داشته؛ به طوری که هر جایی که نیاز باشد، یک قاضی آنجا مستقر خواهد شد.