آرشیو یکشنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۱۸۶
صفحه اول
۱

دور دنیا

ترامپ از «توافق بزرگ تجاری با مکزیک» خبر داد

رئیس جمهوری آمریکا از بهبود روابط با مکزیک خبر داد و اعلام کرد: توافق بزرگ تجاری با مکزیک ممکن است به زودی روی دهد.

به گزارش مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز شنبه در پیامی توئیتری درباره رابطه این کشور با مکزیک به اظهارنظر پرداخت.

رئیس جمهوری آمریکا در این باره نوشت: روابط آمریکا با مکزیک به زودی نزدیک تر می شود. برخی از آدم های خوب درون دولت کنونی و پیشین در حال همکاری با هم هستند. ترامپ در ادامه تاکید کرد: توافق بزرگ تجاری با مکزیک ممکن است به زودی روی دهد.

این در حالیست که وزیر اقتصاد مکزیک 5 بهمن 95 در اظهاراتی اعلام کرد که در صورت نامطلوب بودن نتیجه مذاکرات مجدد درباره «نفتا» با دولت دونالد ترامپ، این کشور از توافق تجارت آزاد میان آمریکا با کانادا و مکزیک موسوم به «نفتا» (NAFTA) بیرون می آید. رئیس جمهور جدید آمریکا پس از ورود به کاخ سفید، دستور اجرایی خروج این کشور از «پیمان تجارت ترانس پاسیفیک» (TPP) را صادر کرده بود.

روسیه 2 ناوچه دیگر به نزدیکی سواحل سوریه فرستاد

روسیه دو ناوچه دیگر به مجموعه ناوهای روسی در نزدیکی ساحل سوریه در دریای مدیترانه فرستاد.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، الکسی رولیوف، رئیس مرکز مطبوعاتی ناوگان دریای سیاه تصریح کرد که قرار است این دو ناوچه به مجموعه ناوهای روسی در دریای مدیترانه ملحق شوند و ماموریت های خود را اجرایی کنند. وی گفت که این دو ناوچه ماموریت های آموزشی را تکمیل کرده اند که شامل نشستن و پرواز بالگردهای نظامی بود و همچنین آموزش های دیگری برای دنبال کردن زیردریایی ها دیده اند.

رایزنی فواد معصوم و مالکی درباره ائتلاف بزرگ پارلمانی عراق

رئیس جمهور عراق و معاونش نوری مالکی دیروز شنبه درباره تشکیل ائتلاف بزرگ پارلمانی این کشور رایزنی کردند.

به گزارش مهر، فواد معصوم رئیس جمهور عراق با معاونش نوری مالکی شنبه تشکیل ائتلاف بزرگ پارلمانی و معرفی نخست وزیر از سوی این ائتلاف بزرگ را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

در این دیدار بر ضرورت برپایی نشست مجلس عراق در موعد مطابق با قانون اساسی تاکید و اهمیت پایبندی به قانون اساسی و احترام به اراده رای دهندگان درباره اصلاحات و توسعه خدمات رسانی مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین طرفین مهم ترین رخدادهای عراق و منطقه را مورد رایزنی قرار دادند.