آرشیو یکشنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۱۹۷
ورزش
۴

افشاگری استقلالی ها درباره پرونده یازالده

بالای 4 میلیارد باید غرامت بدهند!

وقتی روز دوم بهمن سال 96 رسانه های ایران خبر دادند یازالده گومز، مهاجم پرتغالی دیپورت شده و نمی تواند با استقلال قرارداد امضا کند، همه تصور می کردند عمر او در فوتبال ایران تمام شده است ولی همین حالا، این بازیکن دوباره تیتر رسانه ها شده است! شفر در آن روزها می گفت یازالده ماشین گلزنی است اما او در تست های پزشکی تیم شرکت کرد و خیلی زود مشخص شد در زانوی خود مشکل دارد و نمی تواند درست و حسابی بازی کند. همان روزها رسانه ها انتقاد می کردند که این بازیکن در هشت سال فقط 22 گل زده و اصلا به درد استقلال نمی خورد. خلاصه بعد از فشار رسانه ها، شفر هم که تست های پزشکی را دید بی خیال شد و این بازیکن به کشورش بازگشت. ولی حالا او به فیفا شکایت کرده و مدعی شده باشگاه استقلال باید غرامت سنگینی بپردازد.

امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه هم پرده از این موضوع برمی دارد و می گوید به احتمال فراوان استقلال باید به این بازیکن بالای چهار میلیارد تومان بپردازد!

او در این باره توضیح می دهد: «این اتفاقات به خاطر ناآگاهی، جهل به مقررات و نداشتن دانش حقوقی و حقوق ورزشی بوده که مبادرت به صدور دعوتنامه با آیتم های ریز کردند که حقی برای بازیکن ایجاد می شود که بتواند شکایت کند. وقت و هزینه باشگاه در این خصوص تلف می شود و احتمال محکومیت 400،300هزار دلاری هم وجود دارد. اصلا اگر دلار هزار تومان هم باشد، چرا بازیکنی که یک دقیقه هم برای تیم بازی نکرده، باید از باشگاه پول بگیرد؟ این اتفاق به خاطر اشراف نداشتن به مقررات است که چنین اتفاقی رخ می دهد.»

او ادامه می دهد: «اگر در این پرونده اشتباه نشده، بازیکن نمی توانست شکایت کند یا شکایتش به نتیجه نمی رسید. اگر شکایت صحیح نباشد، در مراجع بین المللی نمی پذیرند و اگر رای به سود ما یا طرف مقابل صادر شود، به دفاعیات طرفین بستگی دارد.»