آرشیو یکشنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۱۹۷
ورزش
۴

پس از غیبت 2 ساله و بازگشت قاطعانه به میادین

رضا یزدانی باز هم اسیر شورای فنی!

چند روز پیش فیلم هایی از رضا یزدانی در فضای مجازی منتشر شد که او را قبراق و آماده نشان می داد. پلنگ جویبار به میدان برگشته و پیروزی های قاطعی در لیگ برتر کسب کرده است. پس از این اتفاق اما ظاهرا یزدانی دوباره باید منتظر تایید شورای فنی بماند!

رضا یزدانی بعد از دو سال دوری از میادین به دلیل مصدومیت و دوران نقاهت، هفته گذشته با دوبنده تیمی از استان مازندران در رقابت های لیگ برتر به میدان رفت و قاطعانه از سد حریف نه چندان توانمندش گذشت. این در حالی بود که او به جای وزن 97 کیلوگرم در یک وزن پایین تر در 92کیلوگرم روی تشک رفت تا باز هم اعضای شورای فنی درخصوص بازگشت او به عرصه ملی مردد شوند. رضا یزدانی در شرایطی در لیگ برتر به میدان رفت که دو بار دست رد بر سینه اعضای شورای فنی زد و دعوت آنها را برای اعزام به جام بین المللی کرکین روسیه و مدوید بلاروس قبول نکرد.

از سویی، بعضی اعضای شورای فنی معتقدند تا وقتی یزدانی در وزن 97 کیلوگرم در یک تورنمنت بین المللی محک نخورد نمی توان درخصوص وضعیت بازگشت او تصمیم گرفت؛ ضمن این که پیروزی او در لیگ برتر در وزن 92 کیلوگرم و با دو کیلو ارفاق وزن بوده که فعلا مدعیان خوب و آماده ای در این وزن حضور دارند، در نتیجه یزدانی اگر مدعی بازگشت است باید در وزن اصلی یعنی وزن 97کیلوگرم وارد گود شود و از سد مدعیان این وزن بگذرد؛ مدعیانی که هر چند از نظر تجربه با یزدانی قابل قیاس نیستند اما از نیروی جوانی و توان و انگیزه بالایی برخوردارند. این در حالی است که محمد طلایی به عنوان مربی ارشد تیم ملی در این رابطه می گوید: مصاف یزدانی با حریفش در لیگ برتر را ندیدم، اما با مشاهده خلاصه ای از عملکردش می توان وضعیت یزدانی را خوب ارزیابی کرد. البته او در وزن 92 کیلوگرم روی تشک رفت و در واقع معادلات ما را بر هم زد، چون ما در وزن 97 کیلوگرم دچار خلا هستیم.

او ادامه داد: هرگونه تصمیم درخصوص رضا یزدانی با شورای فنی است و این که سرنوشت یزدانی در این دو وزن چه می شود و حضورش در میادین پیش رو به کجا می انجامد، همچنان به عهده شورای فنی خواهد بود.