آرشیو یکشنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۱۹۷
رسانه: رادیو و تلویزیون
۶
یادداشت

خندوانه همراهی با مردم گرفتار

جبار آذین

شبکه نسیم از بدو تاسیس خود با هدف سرگرم سازی، امیدآفرینی و شادی بخشی در میان مخاطبان تلویزیون کار خود را آغاز کرد و در ادامه اجرایی کردن این هدف تولید برنامه هایی مانند دورهمی و خندوانه را در دستور کار خود قرار داد.

برنامه هایی که بدون یاری اسپانسرهای خود نمی توانستند تولید شوند، چرا که بخشی از توجه مخاطب به این برنامه ها و بویژه خندوانه به دلیل شرکت در مسابقات مالی آنهاست.

با این همه برنامه شادی آفرین خندوانه گرچه هنوز شادی سازی از روی اصول و قاعده را پیروی نمی کند و همچنان از آیتم های سطحی بهره می برد، اما بخشی از تازه های آن مانند خنداننده شو با استقبال مخاطب روبه رو شد.

این برنامه در حاشیه توجه به نیازها و خواسته های مخاطب در جهت همدلی با جامعه بویژه قشرهایی که بر اثر حوادث دچار آسیب شدند، گام های مثبت برداشته است.

همراهی با مردم گرفتار و ثبت کردن خنده بر لبان مخاطبان از امتیازهای مهم خندوانه است. با آن که فصل پنجم آن به پایان رسیده، اما علاقه مندان آن همچنان پیگیر تولید فصل ششم آن هستند. خندوانه برای ایجاد ارتباط تاثیرگذارتر و ظاهر شدن با جذابیت بیشتر باید همچنان از آیتم های تازه استفاده کند و عوامل آن در دعوت از شرکت کنندگان - بخصوص آنها که در بخش خنداننده شو شرکت کردند -باید علاوه بر آزمون های هنری، مورد دقت اخلاقی هم قرار بگیرند و همچنین برنامه های آنها رعایت مسائل فرهنگی و اخلاقی جامعه را مدنظر داشته باشد.

در کل خندوانه با همه کمبودها و کاستی هایش جزو برنامه هایی است که می تواند در کنار ارتقای کیفی خود مخاطبان را راضی کرده و پای گیرنده های تلویزیون بنشاند. جدا از قطعات مسابقه ای و نمایشی همچنان جای برنامه های آموزشی و نمایشی هنری با توجه به مخاطب آنها در خندوانه خالی است.

در پایان این که همین اندازه خندوانه توانسته برای ساعاتی گرچه کوتاه گرفتاری و مشکلات را از یاد مردم بزداید و بر لبانشان خنده بنشاند ارزشمند است.