آرشیو یکشنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۱۹۷
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
رنگ و بوم

بهترین شاعران از همه جای ایران

چقدر خوب است که جز مراکز و نهادهای دولتی، خود فرهنگسراها هم به برگزاری جوایز ادبی و هنری روی آورده اند؛ نمونه اش همین فرهنگسرای نیاوران که دیروز چهارمین جشنواره شعرش را بر پا کرد. آن طور که روابط عمومی این فرهنگسرا خبر داده، مراسم اعلام برگزیدگان با مسئولان و نیز محمد موسوی از اساتید پیش کسوت نی، محمد حیدری از هنرمندان برجسته عرصه شکسته نویسی و... با شعرخوانی عبدالجبار کاکاوند آغاز شد. سپس عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران از بالندگی این جشنواره در چهارمین دوره خود گفت و البته ابراز امیدواری کرد که از دوره پنجم، این جشنواره به صورت بین المللی در عرصه جغرافیایی زبان و ادبیات فارسی برگزار شود.

در ادامه مراسم محمد سلمانی، دبیر چهارمین جشنواره شعر نیاوران هم گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ارائه داد.

پس از سخنان دبیر، سه تن از شاعران جوان شعر خواندند و در ادامه، محمدجواد حق شناس عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر پشت تریبون رفت.

در این جشنواره اسماعیل امینی، بهزاد خواجات، سریا داودی حموله، یزدان سلحشور، محمد سلمانی، حمیدرضا شکارسری، پانته‎آ صفایی بروجنی، حسن علیشیری، رشید کاکاوند، عبدالجبار کاکایی، هیوا مسیح، اصغر معاذی، علی اکبر یاغی‎تبار داوری اشعار را در بخش‎های کلاسیک، سپید و ترانه برعهده داشتند.

در ادامه، از برگزیدگان چهارمین جشنواره شعر نیاوران تقدیر شد. اسامی برگزیدگان چهارمین جشنواره سراسری شعر نیاوران عبارتند از: بخش آزاد -کلاسیک 1- سید مهدی ابوالقاسمی از تهران 2- هدیه طباطبایی از تهران 3- محمود غریبی جویباری از مازندران 4- مرتضی طوسی از تبریز 5- مسلم محبی از بندرعباس. بخش ویژه-کلاسیک 1- رضا یزدانی از قم 2- خدیو رفعتی از تهران. بخش آزاد -سپید 1- بابک زمانی از ایلام 2- محمدصابر شریفی از کرمانشاه 3- ئاکو خسروی از کرمانشاه 4- معصومه درفشیان از تهران 5- ستاره جوادزاده از تهران بخش ویژه-سپید 1-عباس صادقی زرینی از تهران 2- پیام جهانگیری از اردبیل. بخش آزاد - ترانه 1- الهه رشیدی از مشهد 2- مهرداد عابدینی از اسلامشهر 3- صادق ابراهیم زاده از گیلان-رشت بخش ویژه-ترانه 1- شروین رحیم زاده از تهران.

در پایان اختتامیه چهارمین جشنواره شعر نیاوران نیما مسیحا و رضا تاجبخش به اجرای موسیقی پرداختند و «کتاب پایتخت چهار» نیز به حاضران اهدا شد.