آرشیو شنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۲۰۲
سیاست
۲

خطیب جمعه تهران:به جای گردن کلفت ها با ضعفا برخورد می کنیم

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: باید با گردن کلفت های سیاسی و اقتصادی درافتاد، با آنها برخورد کرد بر سرشان فریاد زد تا بقیه درست شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های نمازجمعه تهران اظهار کرد: مساله امر به معروف و نهی از منکر، به قدری مطرود شده که انسان خجالت می کشد درباره آن حرف بزند چون فقط حرف است و عینیت این دو اگر هم باشد در مورد آدم های ضعیف و خجل است که چیزی به انسان نمی گویند.

صدیقی خاطرنشان کرد: عده ای آنقدر جسور شده و ذهنشان را با جهالت ها مخدوش کرده اند که امر به معروف را برای خود مزاحم و مانع رسیدن به زندگی می بینند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر، لطف خدا، چراغ راه و خیرخواهی و محبت به معنای واقعی کلمه است، گفت: چه کنیم که بد عمل کرده ایم، گردن کلفت ها را رها کرده و به سراغ ضعفا رفته ایم.

وی افزود: طوری شده که می گویند شوخی است، وقتی گردن کلفت های سیاسی و اقتصادی همه جور می توانند چپاول و غارت کنند آن وقت سراغ یک دختر فریب خورده بروند، معلوم است که کسی نمی پذیرد.

خطیب جمعه تهران گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر را از بالا شروع کرد و راه حسین را بروید. امام حسین نه با مردم کوفه که با یزید و حکومت فاسد کار داشت.

وی با بیان این که سیدالشهدا (ع) برای براندازی نظام فاسد قیام کرد، تاکید کرد: باید ریشه را درست کرد.

صدیقی با مهم خواندن رفتار و عملکرد مسوولان، گفت: در جامعه همه از مسوولان الگو می گیرند. اگر آنها باغیرت باشند، جامعه غیرتی می شود اما اگر مسوولی در برابر گناه، احساس مسوولیت نکند و نسبت به سقوط جوانان بی تفاوت باشد جامعه هم بی خیال می شود و می گوید اگر حقیقت دارد پس چرا خودشان اقدام نمی کنند؟