آرشیو سه‌شنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۷۹
اجتماعی
۷

اخبار

واکنش ثبت احوال به تعویض نام خانوادگی توسط آقازاده ها

سخنگوی ثبت احوال به خبر تعویض نام خانوادگی برخی آقازاده ها برای دور زدن افکار عمومی واکنش نشان داد. سیف الله ابوترابی، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به خبر تعویض نام خانوادگی برخی آقازاده ها برای دور زدن افکار عمومی گفت: مخاطب اداره ثبت احوال عموم مردم هستند. افراد بی سواد، باسواد، پولدار، فقیر همه و همه جزو مراجعه کنندگان به ثبت احوال هستند و ما وظیفه ارائه خدمات یکسان به همه افراد را داریم. وی افزود: برای تعویض نام خانوادگی قوانین خاصی مطرح است و تنها کسانی می توانند نام خانوادگی خود را تغییر دهند که نام خانوادگی مناسبی ندارند؛ درغیر این صورت با درخواست تعویض نام خانوادگی موافقت نمی شود.

کلاس اولی ها 31 شهریور به مدرسه می روند

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تاکنون در تهران یک میلیون و 96 هزار نفر در مقاطع مختلف ثبت نام کرده اند و مراسم روز اول مهر رنگ و بوی عاشورایی دارد.

قدرت الله گراوند با اشاره به این مطلب به ایسنا، گفت: آمار ثبت نام به تفکیک در دوره پیش دبستانی 7300 نفر، در دوره ابتدایی 586 هزار، در دوره اول متوسطه 266 هزار نفر و در دوره دوم متوسطه 236 هزار نفر است.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در مجموع حدود 900 هزار دانش آموز ابتدایی در مدارس دولتی و 196 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند گفت: میزان ثبت نام ها به نسبت سال قبل حدود 15 هزار نفر بیشتر بوده و رشد داشته است و احتمال اینکه 5000 نفر دیگر هم در مدت باقی مانده به این آمار افزوده شود وجود دارد.

گراوند با بیان اینکه جشن شکوفه ها برای کلاس اولی ها 31 شهریور ماه به روال سال های قبل برگزار می شود، عنوان کرد: این مراسم نیز بدون جشن و پایکوبی و با رنگ و بوی عاشورایی برگزار می شود. قصد داشتیم قبل از فرارسیدن ایام محرم و 18 شهریور مراسم ویژه ای داشته باشیم که محقق نشد.