آرشیو شنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۲۰۶
ورزش
۴

جواد نکونام: از بازی امروز برد می خواهیم

دوست دارم هیجانم را به بازیکنم منتقل کنم

نساجی مازندران امروز در زمین خود میزبان تیم استقلال است و جواد نکونام، سرمربی نساجی در آستانه این بازی به سوالات جام جم پاسخ می دهد.

هواداران از این بازی حساس استقبال خواهند کرد؟

نساجی با هر تیمی بازی داشته ورزشگاه پر شده. اینجا اگر استادیوم 50 هزار نفری هم داشتیم برای هر مسابقه پر از تماشاگر می شد.

می گویند در آستانه دربی شاید استقلال با احتیاط بازی کند.

به هیچ وجه این طور نیست. استقلال می خواهد ناکامی در آسیا را در لیگ جبران کند. آنها دو هفته در لیگ برتر نبرده اند و طبیعتا همه وجودشان را می گذارند تا این بازی را ببرند و در لیگ برتر مدعی باشند. دوم این که در آستانه دربی قطعا می خواهند برنده باشند تا با روحیه به این مسابقه بزرگ بروند.

جنب و جوش زیاد شما کنار زمین هم سوژه شده است. در این باره حرف می زنید.

هر مربی ای برای خودش یک فلسفه کاری دارد. من دوست دارم هیجانم را به بازیکنانم منتقل کنم و این جزئی از کار من است.

شما سابقه بازی در استقلال را دارید. این مساله چقدر روی بازی اثر می گذارد.

من با استقلال قهرمان لیگ برتر شدم و توانستیم به جمع چهار تیم برتر آسیا هم برویم. علاقه خاصی به این تیم دارم ولی حالا سرمربی نساجی هستم و در فوتبال حرفه ای این چیزها معنایی ندارد. شما باید در هر تیمی که هستید نهایت توان خود را بگذارید. قطعا برای من هم همین طور خواهد بود.

صحبتی با هواداران نساجی دارید؟

امروز در ورزشگاه منتظرشان هستیم. امیدوار بودیم بازی در زمان بهتری برگزار شود. مثلا روز تعطیل ولی مطمئن هستیم امروز هم می آیند. دوست ندارم قولی به آنها بدهم ولی قول می دهم امروز با همه توان بازی کنیم و هدفی جز برد نداشته باشیم. ما در هر مسابقه ای برای موفقیت به زمین می رویم اما با استراتژی متفاوت و خوشبختانه این بازی در ورزشگاه وطنی قائم شهر برگزارمی شود. ما فرصت خوبی داریم که مقابل چشمان تماشاگران پرشور نساجی و در خانه بازی کنیم. این می تواند فاکتور مثبتی برای ما باشد چرا که بازی کردن در ورزشگاه وطنی برای هیچ تیمی راحت نیست حتی تیم های بزرگ.