آرشیو شنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۵۲۰۶
جامعه
۱۸

8 میلیارد دلار ارز دولتی برای 25 قلم فرآورده غذایی

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این که در حوزه غذا طبق مصوبه هیات دولت به حدود 25 قلم از فرآورده های غذایی، ارز 4200 تومانی تعلق می گیرد، گفت: همواره هر فرآورده ای که می خواهد وارد کشور شود، ابتدا از نظر سلامت مورد آزمایش قرار گرفته و در صورت تایید سلامتش از سوی سازمان غذا و دارو، مجوز ورود خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، غلامرضا اصغری با بیان این که اعتبار و سهم ارزی در حوزه غذا حدود هشت میلیارد دلار است، افزود: این اعتبار برای واردات فرآورده هایی چون روغن، برنج، چای، نهاده های تولید لبنیات و از جمله کنجاله، علوفه و...، نهاده های تولید گوشت و مرغ، سموم و... استفاده می شود.

اصغری با بیان این که البته ما مسوول تامین غذا نیستیم، بلکه فقط مسوولیت تایید کیفیت فرآورده های غذایی را به عهده داریم، عنوان کرد: به عنوان مثال روغن یا برنجی که می خواهد وارد کشور شود، باید برای تایید سلامت و ورودش به کشور از سازمان غذا و دارو مجوز دریافت کند. این یک روال است و همیشه هر فرآورده ای که می خواهد وارد کشور شود، ابتدا از نظر سلامت مورد آزمایش قرار گرفته و در صورت تایید سلامتش از سوی سازمان غذا و دارو، مجوز ورود به کشور خواهد گرفت.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: بر این اساس اگر فرآورده ای از نظر سازمان غذا و دارو مشکل داشته باشد، اجازه ورود به کشور نخواهد گرفت.