آرشیو دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۳۰
بازار دیجیتال
۲۶

معرفی محصول

مایکروویو و ساعت دیواری آمازون

آی تی ایران: در جریان رخداد روز پنج شنبه آمازون، این کمپانی از 15 محصول و سرویس جدید رونمایی کرد که از میان آنها می توان به اکو شو نسل دوم، اکو دات نسل جدید و اکو پلاس اشاره کرد. اما در این میان دو محصول به چشم می خورند که نشان می دهد آمازون با جدیت زیادی قصد دارد وارد عرضه وسایل هوشمند خانگی شود: مایکروویو و ساعت دیواری مجهز به الکسا. مایکروویو آمازون که به وای فای مجهز است با قیمت 60 دلار و از 14 نوامبر در بازار عرضه خواهد شد. البته این مایکروویو مستقیما به دستیار صوتی الکسا مجهز نیست و برای این کار دستگاه باید از طریق وای فای به یک اسپیکر هوشمند اکو متصل شود. دستورات صوتی که برای این مایکروویو استفاده می شوند، عموما به زمان پخت غذا مربوط می شود. برای مثال از الکسا می خواهید 30 ثانیه دیگر به زمان گرم کردن غذا در مایکروویو اضافه کند.

ساعت دیواری اکو آمازون هم 30 دلار قیمت دارد و از یک صفحه 10 اینچی و باتری تشکیل شده است. ظاهر این ساعت به ساعت های دیواری کلاسیکی که در مدارس دیده ایم شباهت دارد و 60 چراغ ال ای دی دور تا دور ساعت قرار داده شده است. این ال ای دی ها در اصل در مکان هایی که عقربه ساعت قرار داشته باشد روشن می شوند. ضمنا اگر عقربه ثانیه شمار را هم به ساعت اضافه کنید یک چراغ ال ای دی دیگر هم برای آن روشن خواهد شد. همچنین تنظیم ساعت به طور خودکار انجام می شود و نیازی به جلو یا عقب کشیدن ساعت نیست. این ساعت هم البته مستقیما به دستیار صوتی الکسا مجهز نشده و از طریق بلوتوث به دیوایس های اکو متصل می شود و از این طریق می توانید از تایمر الکسا بر روی آن استفاده کنید.

معرفی رقیب آمازون اکو

آی تی ایران: فیس بوک یک دستگاه قابل حمل مخصوص چت ویدئویی طراحی کرده که قرار است هفته آینده معرفی شود. بر اساس گزارش های غیر رسمی و شایعات مختلف، این دستگاه که Portal نام دارد، کاربرد مشابهی با اکوشو آمازون - Echo Show- دارد. علاوه بر این، قابلیت های برقراری ارتباطات اجتماعی نیز داشته و در دو سایز مختلف صفحه نمایش عرضه می شود. قیمت مدل بزرگ تر ظاهرا 400 دلار و مدل کوچک تر 300 دلار خواهد بود. بر اساس گزارش ها، دستگاه Portal به یک قابلیت مخصوص حریم شخصی مجهز است که می تواند دوربین زاویه دید واید این دستگاه را بپوشاند.

دوربین دستگاه نیز با استفاده از هوش مصنوعی می تواند افراد داخل فریم را شناسایی کرده و در حال حرکت در طول اتاق، آنها را دنبال کند. جدای از تکنولوژی مجهز به هوش مصنوعی مخصوص ویدئو چت، پورتال به گونه ای طراحی شده که قابلیت سازگاری با دستیار هوشمند الکسای آمازون را دارد و کاربران می توانند از این طریق، موسیقی پخش کنند، ویدئو تماشا کنند، دستورهای آشپزی را ببینند و اخبار را دنبال کنند. ظاهرا کارمندان فیس بوک ماه هاست از این دستگاه در منازل خود استفاده کرده و آن را به بسیاری از خرده فروشان سرشناس معرفی کرده اند.