آرشیو یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۸۷
حوادث
۱۹

قاتل فراری را شناسایی کنید

گروه حوادث/ رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار عکس یک متهم به قتل فراری از شهروندان برای دستگیری این جوان افغان کمک خواست.

براساس گزارش پلیس بامداد اول مهر سال 95 طی نزاعی که در یک کارگاه خیاطی واقع در شهرری اتفاق افتاد یک جوان افغان به نام محمدرضا پس از ورود به کارگاه یکی از کارگران را با ضربه چاقو به قتل رساند و سپس پا به فرار گذاشت. برادر مقتول در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدودا ساعت 10 شب من و برادرم داخل کارگاه خیاطی در حال استراحت بودیم که زنگ کارگاه به صدا در آمد. همان لحظه برادرم نزدیک در کارگاه ایستاده بود و در را باز کرد. ناگهان دو نفر وارد کارگاه شدند؛ یکی از آنها «محمدرضا» شاگرد سابق خیاطی بود، وارد کارگاه شد؛ برادرم را هل داد و سراغ شخصی به نام مهدی را گرفت؛ برادرم، چون ترسیده بود که آن دو نفر سارق باشند سعی کرد از ورودشان جلوگیری کند اما ناگهان محمدرضا با چاقویی برادرم را از ناحیه گردن مجروح کرد. به قصد کمک کردن به برادرم به سمت محمدرضا رفتم که نفر دوم از پشت سر مرا گرفت و محمدرضا با چاقو مرا نیز از ناحیه سر مجروح کرد و پس از آن هر دو نفر بسرعت از کارگاه خارج شده و با موتورسیکلت از محل فرار کردند. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی متهم دوم پرونده به نام امیر شدند که در شب جنایت همراه با عامل جنایت در محل حضور داشت؛ با شناسایی مخفیگاه امیر در خیابان 15 خرداد، وی دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. امیر در اعترافاتش در خصوص علت حضورش در محل جنایت به کارآگاهان گفت: «محمدرضا به بهانه دیدن یکی از دوستانش از من خواست تا او را به شهرری ببرم. اما آنجا با کارگران خیاطی درگیر شد و بعد فرار کردیم.»

بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری با توجه به اینکه متهم اصلی هنوز دستگیر نشده ضمن درخواست انتشار بدون پوشش تصویر به دست آمده از قاتل متواری از شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر محمدرضا (از اتباع افغان) شده اند و اطلاعاتی در خصوص محل تردد یا مخفیگاه او دارند درخواست کرده از طریق شماره تماس 51055429 موضوع را در اختیار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.