آرشیو سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷، شماره ۵۲۱۵
فن آوری
۱۵

کاربران از فیس بوک به دلیل حمله سایبری اخیر شکایت کردند

چند روز پیش اعلام شد که هکرها توانسته اند از طریق ویژگی منحصربه فرد و پرطرفداری در فیس بوک، کنترل 50 میلیون حساب کاربری این شبکه اجتماعی را در دست بگیرند. به گزارش جام جم و به نقل از دیجیاتو، دو نفر از این 50 میلیون کاربر، از کمپانی یاد شده شکایت رسمی کرده اند و به نظر می رسد فیس بوک مجبور شود هزینه زیادی برای این اتفاق بپردازد.

کارلا اکوارریا ساکن کالیفرنیا و دریک واکر ساکن ویرجینیا به صورت رسمی از فیس بوک به علت نداشتن امنیت مناسب برای حفظ اطلاعات شخصی کاربرانش شکایت کردند. طبق شکایت آنها، کاستی های تیم امنیتی شبکه اجتماعی مذکور موجب شده اطلاعات شخصی افراد افشا شود و حتی احتمال دزدیده شدن هویت کاربران به شدت بالا رود. براساس ادعای مطرح شده از طرف شاکیان، فیس بوک متهم به بکارگیری روش های کسب وکار غیر قانونی شده است و این مساله قانون ثبت مشتریان ایالت کالیفرنیا را نقض می کند. طبق قانون این ایالت، متهم چنین پرونده هایی مجبور به پرداخت خسارت به شاکیان خواهد شد و علاوه بر این باید هزینه خدمات نظارتی، جریمه نقدی، هزینه وکیل و دادگاه را هم بپردازد. اگر قبلا از کاربران فیس بوک بوده اید حتما به خاطر دارید که با کمک قابلیتی در این شبکه اجتماعی می توانستید ببینید حساب کاربری تان چطور برای دیگران نمایش داده می شود و چه بخش هایی را می بینند و چه بخش هایی را نمی بینند. گزارش شده که هکرها با استفاده از همین ویژگی موفق شدند به اطلاعات 50 میلیون کاربر فیس بوک دسترسی پیدا کنند.

فیس بوک پیش از این اعلام کرده بود می داند هکرها چه کسانی هستند و محل استقرارشان کجاست. این شبکه اجتماعی همچنین خبر داده که مشکل را برطرف کرده و مقامات پلیس را در جریان این اتفاق قرار داده است. در جریان این حمله، امروز بیش از 90 میلیون کاربر فیس بوک مجبور شدند بنابر دلایل امنیتی از حساب های کاربری خود خارج شوند.