آرشیو پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۹۱
ایران جمعه: کافه جمعه
۱۲
رمان درمانی

دارو: ماجراهای <اوگی مارچ> از سال بلو

منبع: گاردین

در این دوره ریاضت اقتصادی، زمانی که فرصت های پولساز بشدت نایابند و سازگاری و انعطاف پذیری در کار بسیار حائز اهمیت شده، چه چیزی بهتر از همراه شدن با اوگی مارچ می تواند وجود داشته باشد؟

اوگی مارچ مردی است که در دوره بسیار سخت رکود اقتصادی بزرگ می کوشد اوضاعش روبه راه باشد. اوگی که در سختی در غرب شیکاگو بزرگ شده، با سرخوشی و شانس روزگار می گذراند و همه چیز را ساده می گیرد.

در حالی که او همیشه به دنبال معنای بودن و زندگی است، هرگز خود را مجبور نکرده تحصیلات رسمی داشته باشد و همواره از شغلی به شغل دیگر می پرد و مدام معشوقه هایش را عوض می کند.

اوگی سرشار از شور زندگی است و همواره به دنبال نوشتن فهرستی از شغل های عجیب و غریبی است که امتحان می کند؛ به همین خاطر برای کسانی که به دنبال عوض کردن حال و هوایشان هستند، رمان بسیار خوبی می تواند باشد. برای راحتی شما ما فهرست مشاغل عجیب و غریبی را که او تجربه کرده می نویسیم: تراکت پخش کن در سینما، روزنامه فروش، کارتن باز کن در انبار ولورث، عروسک کریسمس، تزئین کننده تاج گل های مراسم های ختم در یک گلفروشی، ملازم، منشی، معاون، مامور، همراه، دست راست یک مشاور املاکی ای که روی ویلچر می نشیند، دستیار یک بوکسور سنگین وزن، دزد، فروشنده کفش، شکارچی، نقاش، راننده ای که پناهجویان غیر قانونی را به لب مرز می رساند، مربی رفت و روب سگ ها، مانیکوریست، قاچاقچی کتاب، سازمان دهنده اتحادیه تجاری، محقق و نویسنده، تاجر دریایی.

اگر شما از کار بیکار شده اید و وقت خالی زیادی دارید، این رندنامه جذاب و خواندنی از سال بلو را از دست ندهید چرا که خواندنش خود یک شغل تمام عیار است.

طی این رمان با زندگی اش آشنا می شوید که در موقعیت های مختلفی قرار می گیرد و تجارب زیادی نصیب شخصیت اول آن می شود تا بیاموزیم که در قهقرا و تنگناهای زندگی، می توان به فرصت ها و تجربه های تازه دلخوش و امیدوار بود.