آرشیو شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۱۸
شهرستان ها
۷

با حضور معاون رئیس جمهوری انجام شد

بهره برداری از چند طرح اشتغالزایی روستایی درقم

چند طرح صنعتی و کشاورزی روستایی در قالب طرح های رونق تولید و محرومیت زدایی توسط معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری روز سه شنبه درقم به بهره برداری رسید.

سید ابوالفضل رضوی در سفر به قم، سه پروژه صنعتی و کشاورزی را در روستاهای این استان به بهره برداری رساند.

** مرحله اول شرکت سینا پلیمر سلامت، تولید کننده لوله خون گیری تحت خلاء با هدف تولید نسل جدید کالای پزشکی و آزمایشگاهی درزمینی به وسعت یک هزار مترمربع درناحیه صنعتی سیرو قم با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افتتاح شد. این مرحله ظرفیت تولید پنج میلیون قطعه انواع لوله های خونگیری تحت خلاء را دارد.

نیاز سالانه کشور به این محصول دانش بنیان 200 میلیون قطعه است و تنها 50 میلیون قطعه در داخل کشور تولید می شود که با بهره برداری از مرحله توسعه ای این شرکت 40 میلیون قطعه از نیاز سالانه کشور برطرف می شود.

استفاده از فناوری های مدرن داخلی برای ساخت این دستگاه در مرحله نخست موجب صرفه جویی یک میلیون و250 هزار یورویی و در مرحله توسعه ای صرفه جویی 4 میلیون و 500 هزار یورویی را برای کشور خواهد داشت.

** افتتاح سایت فراوری پسته سبز به وسعت 12 هزار مترمربع شامل تاسیسات، سوله و خط کامل فرآوری ظرفیت تولید سالانه 500 تن پسته خشک از دیگر برنامه های سفر رضوی به قم بود. این طرح با اعتبار 22 میلیارد ریال با مشارکت بانک سینا، بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور برای 11 تن به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

** فاز توسعه تولید و بسته بندی انواع شیرینی جات شامل گز، سوهان و سوهان عسلی دیگر پروژه ای بود که توسط معاون مناطق محروم ریاست جمهوری افتتاح شد. این شرکت که در ناحیه صنعتی سیرو درسال 95 به بهره برداری رسیده بود با دریافت 7 میلیارد ریال تسهیلات محرومیت زدایی مناطق روستایی تاکنون زمینه اشتغال 15 تن را فراهم کرده است. با افتتاح فاز جدید این شرکت برای 8 تن اشتغال جدید ایجاد شد.