آرشیو سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷، شماره ۹۳۳۷
صفحه آخر
۱۲

خبر

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو خبرداد: رتبه چهارمی ایران در تولید علم نانو

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: ایران در تولید علم نانو رتبه چهارم جهان را دارد؛ این موضوع ظرفیت توسعه و نوآوری کشورمان را نشان می دهد.به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سعید سرکار با اشاره به خواص محصولات فناوری نانو افزود: تا زمانی که در مرز دانش نانو حرکت نکنیم در توسعه فناوری موفق نمی شویم که خوشبختانه دانشمندان ایران در این عرصه فعال شده اند.وی ادامه داد: اگر در مرز دانش نانو حرکت نکنیم به کپی ساز تبدیل خواهیم شد اما اگر در مرز دانش باشیم کشورمان منشا بروز و ظهور فناوری های نوین مبتنی بر خلاقیت و ابتکار متخصصان ایرانی می شود.وی ادامه داد: هیچ کشور اروپایی در عرصه تولید با کیفیت علم از ایران جلوتر نیست و سه کشوری که از ما بالاتر قرار دارند پرجمعیت هستند.

پاسخ رهبر انقلاب به استفتاء درباره اخذ ویزای اربعین

مقام معظم رهبری به تازه ترین استفتائات در مورد اربعین حسینی پاسخ داده اند از جمله حکم اخذ روادید برای زیارت اربعین.به گزارش الف، پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری تازه ترین استفتائات در مورد اربعین حسینی را منتشر کرد که در ادامه می خوانید:

حکم زیارت اربعین
س1. با توجه به مسائل روز، آیا زیارت اربعین در این برهه از زمان واجب است؟

ج. زیارت اربعین مستحب است.

گذرنامه برای زیارت اربعین
س2. حکم اخذ روادید برای زیارت اربعین چیست؟

ج. در هر صورت رعایت قوانین و مقررات لازم است.

استفاده از گذرنامه دیگری
س3. ایام زیارت اربعین نزدیک است و فرصت کافی برای گرفتن گذرنامه موجود نیست؛ آیا بنده می توانم با گذرنامه برادرم با رضایت او به زیارت اربعین بروم؟ آیا رفتن به این زیارت منع شرعی دارد؟

ج. در هر صورت رعایت قوانین و مقررات لازم است؛ و تخلف از آن جایز نیست.

رونمایی سردیس استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی

برنامه «مفاخرماندگار» ویژه تجلیل از مشاهیرمعاصرایران برگزار می شود که در این برنامه از سردیس استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی رونمایی می شود . برنامه«مفاخر ماندگار» با تجلیل از سه چهره ماندگاراز مشاهیر معاصر ایران استاد «غلامحسین ابراهیمی دینانی» چهره ماندگار فلسفه، شکوه نوابی نژاد مادرمشاوره ایران، نصراله افجه ای استاد خوشنویسی جمعه 27 مهر ساعت 17 باحضور اهالی فرهنگ و هنردر فرهنگسرای ارسباران برگزارمی شود.