آرشیو شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷، شماره ۹۳۴۰
سیاسی
۳

محسن رضایی: محور اصلی فشار دنیا بر ایران اقتصادی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه محور اصلی فشار دنیا بر ایران، اقتصادی است، گفت: جنگ امروز جنگ ریال ایرانی و دلار آمریکایی است.به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که 26 مهرماه برگزار شد، گفت: امروز شاهد مواجهه ایران و آمریکا در سطح جهان هستیم که اگرچه اولین مواجهه این دو کشور نیست اما از ویژگی های خاصی برخوردار است. هدف این مواجهه آینده منطقه بوده، به همین دلیل رویارویی اخیر ایران و آمریکا را رویارویی سرنوشت هم نامیده اند، چرا که پیروزی در این نبرد در آینده منطقه تعیین کننده است.

رضایی با اشاره به اینکه آمریکایی ها پس از جنگ جهانی دوم به جای انگلیسی ها سیاست گذار و حکمران منطقه بوده اند، ادامه داد: آمریکایی ها به بهانه دفاع از کشورهای منطقه و جلوگیری از گسترش مارکسیسم حاکم منطقه شده اند؛ نفت و گاز کشورهای منطقه را می گرفتند و به جای آن سلاح به این کشور می فروختند، آمریکا بازار تسلیحاتی بزرگی در منطقه به راه انداخته بود، به گونه ای که این منطقه به بهشت آمریکا تبدیل شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بهشت آمریکایی ها در منطقه را برهم زد، اظهار کرد: آمریکا پس از انقلاب اسلامی نقشه های زیادی برای تضعیف انقلاب در سر پروراند، که اما در طول چهل سال اخیر این آمریکایی هایی بودند روز به روز در منطقه تضعیف شدند. آمریکا یک جنگ طولانی مدت علیه ایران به راه انداخت و از صدام حمایت کرد، پس از جنگ هم صدام و هم آنها شکست خوردند. از سوی دیگر عربستان هم پس از انقلاب به در و دیوار می زند تا جانشین شاه برای آمریکا باشد در حالی که آنها هم در این کار شکست خوردند.