آرشیو دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۳۸
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

*در آخرین روز(پنجم) از ششمین دوره رقابت های واترپلوی قهرمانی جوانان آسیا که به میزبانی شهر «تاشکند» در کشور ازبکستان پیگیری شد، تیم جوانان ایران در پنجمین بازی خود با حساب 14 بر 4 مقابل تیم ژاپن تن به شکست دادند و با کسب سه برد و دو باخت به مدال برنز این رقابت ها رسیده و جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کردند.

*میترا نوری نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال که اول آذر 1396 با حکم علیرضا رحیمی به عنوان نایب رئیس بانوان این فدراسیون معرفی شده بود دیروز با نظر مستقیم علیرضا رحیمی با این فدراسیون قطع همکاری کرد.علیرضا رحیمی درباره این موضوع گفت: ما از زحمات او تقدیر و تشکر کرده ایم. من به عنوان رئیس فدراسیون صلاح ندانستم دیگر با هم ادامه همکاری داشته باشیم. وقتی دو نفر نتوانند با هم کار کنند نمی توان چیزی را درست کرد.

*رقابت های سلاح های بادی آسیا از 11 تا 21 آبان ماه به میزبانی کویت برگزار می شود اما تیم ملی تیراندازی ایران در این رقابت ها حضور نخواهد داشت. این مسابقات فرصت مناسبی برای درخشش تیراندازان ایرانی بود که به دلیل نبود منابع ارزی این فرصت از ملی پوشان گرفته شد. تیراندازان ایرانی فرصت زیادی برای کسب سهمیه المپیک ندارند و حضور در هر مسابقه برای آنها فرصت خوبی است تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنند و بتوانند در جام های جهانی، سهمیه حضور در المپیک 2020 را بدست آورند، اما گویا فدراسیون تیراندازی به دلیل مشکلات مالی نمی تواند این فرصت را در اختیار تیراندازان قرار دهد. این فرصت سوزی فدراسیون باعث دور ماندن شش ماهه ملی پوشان از میدان مسابقه می شود. مسابقات قهرمانی جهان که اولین مسابقه برای کسب سهمیه المپیک بود اواسط شهریورماه به پایان رسید و جام جهانی دهلی که دومین مسابقه کسب سهمیه المپیک خواهد بود اسفندماه برگزار می شود و در این فاصله ملی پوشان هیچ مسابقه بین الملل دیگری نخواهند داشت.