آرشیو دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷، شماره ۶۹۱۷
سیاسی
۳

سفیر اتحادیه اروپا در روسیه: برای حفظ منافع اقتصادی ایران تلاش می کنیم

به دنبال اجرایی شدن تصمیم آمریکا و بازگرداندن تحریم های نفتی ایران، سفیر اتحادیه اروپا در روسیه گفت: «اتحادیه اروپا هر کاری بتواند برای حفط منافع اقتصادی ایران پس از خروج آمریکا از برجام انجام خواهد داد».«مارکوس ادرر» در ادامه تصریح کرد: «در همین راستا اتحادیه اروپا مکانیسم ویژه پرداخت به ایران را راه اندازی خواهد کرد تا از ایران در برابر تحریم های آمریکا محافظت کند».

«سیلوی برمن»سفیر فرانسه در مسکو هم تاکید کرد که کشورش آماده محافظت از شرکت های فرانسوی در برابر تحریم های امریکا علیه ایران است. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اینترفکس، سفیر فرانسه در مسکو گفت: ما آماده ایم تا از شرکت های فرانسوی که خواهان ادامه تجارت با ایران هستند پس از آنکه تحریم های واشنگتن علیه تهران اعمال شد، محافظت کنیم.

پکن به همکاری های خود با ایران ادامه می دهد

سفیر جمهوری خلق چین در تهران نیز گفت: پکن با سیاست یکجانبه گرایی امریکا مخالف است و با در نظر گرفتن مسئولیت خود در عرصه بین المللی به همکاری با جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد. به گزارش خانه ملت، «پانگ سن» در دیدار با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی، با حائز اهمیت خواندن حفظ روابط دو کشور چین و ایران بعد از اعمال تحریم های جدید امریکا، افزود: مناسبات دوجانبه پیگیری شود؛ همکاری های موجود دو کشور منطبق بر قوانین بین المللی است. حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل مجلس نیز در این دیدار اقدامات تحریمی ترامپ علیه ایران را تلاشی پرهزینه و بی فایده خواند. وی با تبیین تحولات اخیر منطقه، گفت: ایران از هر تلاشی برای توقف جنگ در یمن استقبال می کند، هر چند همزمان با شعار امریکا مبنی بر توقف جنگ علیه یمن، حملات هوایی عربستان به یمن در روزهای اخیر افزایش یافته است و هیچ نشانه مثبتی از عربستان و امارات برای توقف جنگ دیده نمی شود؛ باید مساله یمن صرفا از طریق سیاسی، حل و فصل شود.