آرشیو دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۲۲۵
خارج از مرزها
۶

کیوسک

اکونومیست؛ میان ترم ها مهم است

طرح جلد بی نظیر این هفته «اکونومیست» به انتخابات میان دوره ای امریکا مربوط است با این تیتر: «چرا میان ترم مهم است». این هفته نامه در گزارشی می نویسد: «سیاستمدارها امریکا را بدبخت و بیچاره کردند و انتخابات میان دوره این فرصت را می دهد تا تغییرات اتفاق بیفتد». گزارش های دیگر «اکونومیست» هم درباره «خروج آنگلا مرکل از نخست وزیری»، «ایران و امریکا»؛ چرخیدن دست اندازها»، «جنگ در یمن»، «پارلمان اروپا؛ شوک درمانی»، «سیاست مداران در سری لانکا»، «سیاست عراق: پول بیشتر، مشکل همیشگی» و «امریکا و ایران: با تهران صحبت کن» است.

تایم؛ فراتر از نفرت

«نفرت» سوژه گزارش اصلی این هفته «تایم» است. در این گزارش بی نظیر و تکان دهنده «تایم» از روزگاری می نویسد که داشتن حس «نفرت» در میان مردم تبدیل به یک تخصص شده است. تیتر اصلی این مطلب هم این است: «فراتر از نفرت». «تنها راه جنگیدن با نفرت»، «خواهر من در کلیسای امانوئل کشته شد، حالا من می دانم که نفرت مشکل بزرگ تری از اسلحه است»، «دلیل ازدیاد ترور در امریکا چیست؟»، «ما نفرت را نمی توانیم متوقف کنیم، باید امریکا را تغییر دهیم» یادداشت های مرتبط با پرونده این هفته «تایم» است.

نیویورکر؛ ارواح هم از ترامپ می ترسند

اتفاق ترسناک هالوین برای «نیویورکر» دونالد ترامپ است؛ آنقدر که در طرح جلد این نشریه همه ارواح حاضر در این طرح، از ترامپی که با کدوحلوایی به خیابان آمده، می ترسند. این طرح بی نظیر را مارک لوریکسن برای این هفته نامه طراحی کرده است. «نامه آخر سیلویا پلات»، «بحران جدایی خانواده های مهاجر امریکایی»، «جنگ جهانی اول چطور تمام شد»، «روزی که سرزمین بی نظیر سوخت؛ درباره آتش سوزی جنگل ها»، «تلاش سناتور میسوری برای رقابت با جمهوری خواهان و ماندن در کنگره امریکا» و «انتخابات میان دوره امریکا، رفراندوم ترامپ است»، گزارش های دیگر «نیویورکر» است