آرشیو چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۶۰
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* بارش های پاییزی نشان داد که رحمت خداوند هیچ ربطی به توافق با غرب ندارد روی سخنم با افرادی است که حتی آب خوردن را وابسته به برجام می دانستند. همان برجام که مذاکره کننده اصلی آن حالا می گوید دستاوردش به صفر نزدیک شده است.

4001—0910 و 3885—021

* انقلاب اسلامی در هر برهه ای که با مشکل مواجه شده است با دست توانمند بسیجیان بر مشکلات فایق آمده است. حال که عده ای زالوصفت در عرصه های اقتصادی و اداری درصدد ضربه زدن به انقلابند جا دارد از نیروهای خدوم بسیجی برای مقابله با این پدیده های پلشت بهره گیری شود.

8263—021

* اگر مسئولین در بازار حضور فیزیکی داشته باشند و قیمت ها را با 6 ماه قبل مقایسه کنند به این نتیجه خواهند رسید که نرخ فعلی تورم در کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم عددی سه رقمی است.

0129—021

* نرخ رب گوجه، روغن، لبنیات و… چند برابر گذشته شده است چرا دولت برای کاهش نرخ تورم واقعی در جامعه اقدامی نمی کند؟

7191—013

* آقای روحانی اگر تنها برای یک بار هم شده در میان مردم عادی حضور پیدا کنید شاید اعتراض آنان در خصوص گرانی و تورم را بشنوید تا مادامی که درد دل مردم را از زبان خودشان جویا نشوید به عمق دردهای معیشتی اکثریت جامعه پی نخواهید برد. در برخی از کالاها قیمت ها به صورت لحظه ای در حال افزایش است و گاهی که برای خرید به عمده فروشی در بازار مراجعه می کنیم هر ساعت قیمت جدیدی را اعلام می کنند.

3297—013 و 9642—021

* از رئیس جمهور بپرسید اگر از وضع گرانی سرسام آور و رهایی بازار اقتصاد به حال خود خبر دارند چرا تدبیری نمی اندیشند؟! برخی از مردم زیر چرخ تفکرات اقتصاد لیبرالی لانه کرده در دولت دارند له می شوند؟!

1758—0935 و 2846—0935

* فیش حقوقی مدیرانی که در شرکت گاز مشغول کارند بعضا بیش از 50 میلیون بوده است! آیا از محل جمع آوری پول های پرداختی مشترکین چنین حقوق های نجومی پرداخت کرده اند؟ آیا نمی توانستند این مبالغ را صرف توسعه گازرسانی به مناطق محروم بکنند و خدمات مطلوب تری به مشترکین ارائه دهند.

کشمیری- پاکدشت

* دولت آقای روحانی به جای کاهش فاصله طبقات اجتماعی، به اشرافی گری توجه بیشتری داشت. شکاف طبقاتی به گونه ای شده است که برخی از اقشار متوسط جامعه در حال حاضر جزو اقشار فقیر محسوب می شوند.

سیدحسن مهاجری

* لجبازی دولت آقای روحانی با دولت قبل از خود باعث شده بود مسکن مهر نیمه کاره رها شود، کارت سوخت حذف شود و… حال می بینیم که ضرر این رفتارهای کودکانه را مردم پرداخت کرده اند و مدیران ناگزیر به آنها بازمی گردند!

2571—021

* مسئولینی که باعث شدند استفاده کارت سوخت متوقف شود باید محاکمه شوند زیرا این افراد باعث شدند شرایطی شکل بگیرد که سرمایه ملی از کشور قاچاق شود، مصرف بهینه سوخت فراموش شود و مردم هزینه آن را بپردازند.

8634—021

* توتال از ایران رفت و حامی سرسخت قرارداد با این شرکت بدنام فرانسوی پاسخگوی سوالات مردم نیست که چرا صنعت ملی نفت را چند سال معطل نگه داشت و حاضر نشد آن را به شرکت های بومی و داخلی بدهد.

0285—021

* ولنگاری فرهنگی به باورهای مردم صدمه جبران ناپذیری خواهد زد، چرا به جای ترویج فرهنگ و معارف اسلامی عده ای مدام به تبلیغ فرهنگ غربی آن هم از تریبون های رسمی کشور و حتی روزنامه های بیت المال مشغولند؟

4352—021

* دولت که می گفت نباید به حساب مردم سرک کشید چرا هم سرک می کشد و هم اصرار بر تصویب FATF و CFT دارد تا اطلاعات حساب مردم را به کشورهای متخاصم تحویل دهد؟!

5530—0936

* پولشویی در برخی از شرکت های خودروساز داخلی به طور گسترده ای در جریان است و کوچک ترین مورد آن پیش فروش هایی است که خودروسازان انجام می دهند و در نهایت مصرف کننده واقعی موفق به ثبت نام نمی شود و مشخص نیست که این خودروها را چه کسانی خریداری کرده اند.

0092—021

* صرفا جریمه کردن شرکت های لبنی متخلف و واریز شدن پول جریمه ها به حساب دولت دردی از مردم دوا نخواهد کرد، اصل آن است که قیمت ها کاهش پیدا کند و در زندگی مردم این موضوع ملموس باشد.

1455—021

* قیمت دستمال کاغذی از 1500 تومان به 6 هزار تومان رسیده آقای رئیس جمهور در کجا و چگونه زندگی می کنند؟ دولتمردان حداقل صادقانه تر سخن بگویند.

3271—-0918

* بسیاری از وزارتخانه ها و ادارات دارای فروشگاه هستند چرا سازمان بهزیستی فاقد فروشگاه است تا حداقل برای تهیه پوشک با قیمت مناسب برای بازنشستگان که به علت کهولت سن قادر به کنترل رفع حاجت نیستند قادر به خرید آن باشند.

رفیعی

* بانک ها مدتی است در قبال چک هایی که به حساب افراد صادر شده از گیرنده چک مبلغ هزارتومان دریافت می کنند و علت آن را هم دستور بانک مرکزی و سیستم شاپرک اعلام می کنند. در حالی که این مبلغ باید از صادرکننده چک دریافت شود. لازم است دیوان عدالت اداری و مدعی العموم در این گونه موارد که حقوق افراد تضییع می شود ورود نمایند و منتظر شکایت افراد نمانند… در این گونه موارد با توجه به مبلغ کسر شده غالب مردم راضی نیستند خود را به زحمت بیندازند و برای آن پرونده تشکیل دهند و پیگیر این تخلفات باشند.

صباغی

* از وزیر محترم کار درخواست می شود حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را با توجه به تورم و گرانی اضافه کند و از افزایش پلکانی با توجه به کهولت سن بازنشسته ها خودداری کند ما قادر نیستیم از پلکانی که آقای ربیعی ساخته بود بالا برویم!

8834—-0911

* رئیس جمهور سخن از سیر نزولی تورم در آبان ماه دادند و شاید این کار را نتیجه مدیریت دولت تلقی کردند در حالی که قیمت ها آن قدر بدون دلیل بالا رفته که دیگر کشش افزایش ندارند.

1713—-0915

* باید به رهنمود رهبری در سال 97 مبنی بر حمایت از کالای ایرانی توسط دولت عمل شود. جای تعجب دارد که مدیران پالایشگاه آبادان به خرید کالاهای خارجی روی آورده اند.

0704—-0919

* کاملا مشخص است که عوامل نفوذی سعی بر آن دارند تا کارگران را نسبت به شرایط معترض کنند. امیدوارم قوه قضائیه به پرونده این عوامل نفوذی خارج از نوبت رسیدگی کند.

2298—0919

* ای کاش به جای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در این اوضاع سخت معیشتی مردم به ویژه حقوق بگیران، قانون مالیات بر خانه های مسکونی خالی که سه سال است خاک می خورد اجرا می شد و نیز دریافت مالیات بر عایدی سرمایه از خانه دومی و چندمی ها با همین جدیت اجرا می شد تا دست سوداگران و پولشویان از این نیاز مردم که 60-70 درصد درآمدشان صرف آن می شود قطع می شد و این پول های بادآورده و راکد به سمت واحدهای تولیدی و ایجاد هزاران اشتغال برای جوانانمان هدایت می شد.

سیدی- تهران

* چرا قانون به کارگیری فرزندان بازنشسته ها در سازمان محل خدمت اجرا نمی شود؟! پس این شغل های ایجاد شده که توسط رئیس جمهور به مردم گزارش می دهد کجاست؟ دو فرزندم بیکارند و تن به ازدواج نمی دهند چرا که شغلی و درآمدی ندارند. فرزند دیگرم نیز همین بیکاری باعث جدایی شان شده است! خودم بیکارم و با حقوق زیر 2 میلیون و بیماری خاص، داشتن 2 جوان بیکار به توصیه پزشک نباید اضطراب و استرس داشته باشم، آیا می شود؟ آیا با 200 هزار تومان سبد کالا مشکل ما حل شد؟!

آخوندی