آرشیو یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷، شماره ۳۳۰۵
حوادث
۱۱

قاچاق گوشی های مسروقه به کشورهای همسایه

شرق: هشت نفر از اعضای باند سرقت موبایل که در 70 فقره سرقت در نواحی مختلف شهر تهران دست داشتند دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ما، ابتدای مهرماه گزارشی مبنی بر اینکه افرادی در قالب یک باند اقدام به سرقت گوشی های همراه شهروندان در مناطق مختلف شهر تهران می کنند به اداره 18 پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد. در این گزارش آمده بود گروه های چهارنفره این باند با استفاده از موتورهای تندرو و با استفاده از سلاح سرد (قمه و قداره) اقدام به موبایل قاپی در سطح شهر تهران می کنند.

با انجام تحقیقات، چهارم مهرماه سه نفر از سارقان عضو این باند، از جمله سردسته آن به نام اسماعیل که همگی دارای سابقه های متعدد سرقت بودند در خانه مجردی شان در حوالی میدان خراسان دستگیر شدند و در همان لحظه دستگیری تعداد هشت دستگاه گوشی سرقتی از آنها کشف و با اعتراف اسماعیل، نفر چهارم باند که دختری معروف به فرناز است دستگیر شد.

سارقان در جریان تحقیقات اعلام کردند گوشی های سرقتی را جلوی پاساژ علاءالدین به فردی معروف به مجیدکچل که دارای سابقه است، می فروختند.

در ادامه مالخر موردنظر نیز با سرعت عمل ماموران درحالی که مشغول خرید گوشی های مسروقه در مقابل پاساژ علاءالدین بود، دستگیر و از وی مبالغی پول نقد کشف شد. مجید در اعترافات خود شخصی دیگر معروف به م ورامینی را معرفی کرد و مدعی شد 40 دستگاه گوشی سرقتی را به وی فروخته است و این فرد به صورت عمده گوشی های سرقتی را به شخصی که از اتباع یکی از کشورهای همسایه است، می فروشد و او هم اموال سرقتی را از کشور خارج می کند.

به این ترتیب مالخر دوم نیز دستگیر شد. این فرد در تحقیقات صورت گرفته به 70 فقره سرقت گوشی همراه اعتراف کرد و از وی حدود 10 میلیون تومان وجه نقد کشف شد.

سرهنگ نجفی، معاون سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت، با تایید این خبر گفت: با اعتراف مالخر دوم، دو نفر دیگر از کسانی که در پروسه سرقت حضور داشتند و عامل انتقال گوشی های سرقتی به خارج از کشور بودند نیز دستگیر شدند. این مقام انتظامی افزود: سارقان به زندان انتقال داده شدند و مالخران این پرونده همچنان برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی هستند.