آرشیو دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۴۵۲۸
بازار دیجیتال
۲۵

خبر

حجم بسته های اینترنت 10 درصد افزایش یافت

مهر : وزیر ارتباطات از افزایش 10 درصدی حجم بسته های اینترنت بدون تغییر قیمت خبر داد و آن را اقدامی در راستای اصلاح قیمت بسته های اینترنتی عنوان کرد. محمدجواد آذری جهرمی در توییتر نوشت: مردم از افزایش قیمت بسته های اینترنتی شکایت دارند. با آغاز مدیریت هزینه ها در اپراتورها، از هفته گذشته اصلاح قیمت ها آغاز شد. فعلا با همان قیمت ها، 10 درصد حجم بیشتر اضافه شده است. کاهش هزینه ها در اپراتورها با جدیت پیگیری می شود.

نت فلیکس گران شد

آی تی ایران : شرکت پخش ویدئو استریمینگ نت فلیکس اعلام کرد که قیمت های خود را برای مشتریان جدید و فعلی بین 13 تا 18 درصد افزایش داده است. این افزایش قیمت در زمانی اتفاق می افتد که این شرکت در یکی از بهترین موقعیت های خود قرار دارد. هرچند نت فلیکس قبلا هم افزایش قیمت اشتراک داشته اما این اندازه افزایش قیمتی در تاریخ این شرکت سابقه نداشته است.

به دنبال این افزایش قیمت سهام نت فلیکس 6 درصد رشد کرد. اگر در سال 2007 شما 1000 دلار در نت فلیکس سرمایه گذاری کرده بودید اکنون هزاردلار شما به 90 هزار دلار تبدیل شده بود. مهم ترین رقبای نت فلیکس هم اکنون آمازون، اپل، دیزنی و اخیرا NBCUniversal است. این شرکت ها یا اکنون سرویسی مشابه نت فلیکس دارند یا به زودی سرویسی مشابه را راه اندازی خواهند کرد. به نظر می رسد نت فلیکس می خواهد خود را آماده روزهای سخت تر کند چنان که لورا مارتین تحلیلگر سرمایه گذار بانکی می گوید زمانی که رقبای بزرگ نت فلیکس سرویس خود را عرضه کنند این شرکت با مشکلات زیادی روبه رو خواهد شد. با این حال به نظر می رسد در حال حاضر سرمایه گذارها روی آینده نت فلیکس فعلا مطمئن هستند. به گفته تحلیلگران سرمایه گذاری نت فلیکس روی محتوا، تکنولوژی و توزیع باعث افزایش مشترکان آن و بالاتر از پیش بینی ها در داخل و خارج از ایالات متحده بوده است. افزایش قیمت اشتراک نت فلیکس برای چهارمین بار در تاریخ این شرکت اتفاق می افتد. آخرین بار در سال 2017 این شرکت قیمت هایش را گران کرد و سهام آن نیز 3 درصد رشد کرد. تحلیلگران معتقدند این افزایش قیمت تاثیرچندانی روی مشترکان نخواهد گذاشت.