آرشیو دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۶۹۸۶
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

جمعیت شناس بازداشت شده، آزاد شد

خبر اول اینکه، استاد جمعیت شناسی که چند وقت پیش با اتهام نفوذ بازداشت شده بود، از زندان آزاد شد. محمود بهزادی، وکیل دادگستری در گفت وگو با ایرنا با اعلام این خبر گفت: من دیروز صبح به دادسرا مراجعه کردم که دادیار زندان اعلام کرد خانم چاوشی چند روز است که آزاد شده است. آذرماه امسال خبرگزاری فارس خبر داده بود که یک استاد جمعیت شناسی از سوی یکی از نهادهای امنیتی کشور بازداشت شده است. به گزارش این خبرگزاری، اتهام این استاد جمعیت شناس، نفوذ در حوزه کنترل جمعیت بوده است. بعد از این، ایرنا گزارش داد که این استاد بازداشت شده، خانم میمنت حسینی چاوشی است. میمنت حسینی چاوشی، جمعیت شناس و محقق در دانشگاه ملبورن استرالیاست. او کارشناس بازنشسته وزارت بهداشت است و در اداره جمعیت و سلامت، سال ها در تحقیقات و تحلیل کارشناسی آمارهای جمعیت و بهداشت آن وزارتخانه نقش داشته است. حسینی کارشناسی ارشد و دکترای خود را با بورسیه وزارت بهداشت در رشته جمعیت شناسی در دانشگاه ملی استرالیا به پایان رسانده است.

گروهک تروریستی عامل حمله به ماموران نیروی انتظامی

خبر دیگر اینکه ، سرهنگ علی قاسم پور، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به شهادت دو مامور نیروی انتظامی در پی حمله افراد ناشناس، گفت: گروه تروریستی و تجزیه طلب «حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز» مسئولیت حمله مسلحانه به خودرو نیروی انتظامی در بندر امام خمینی را برعهده گرفته است. به گزارش جماران، در پی این حمله که بامداد شنبه اتفاق افتاد، دو مامور نیروی انتظامی به شهادت رسیدند.

جلسه استاندار خوزستان با مسئولان قوه قضائیه درباره اسماعیل بخشی

دست آخر اینکه، استاندار خوزستان ضمن تاکید بر اینکه وضعیت پرداخت حقوق و فعالیت کارگران نیشکر هفت تپه به حالت عادی بازگشته است، خبر از پیگیری وضعیت سپیده قلیان و اسماعیل بخشی در جلسه دیروز با مسئولان قضایی داد. هفته گذشته و در پی انتشار مستند «طراحی سوخته» از برنامه 20:30 که مدعی ارتباط اسماعیل بخشی و سپیده قلیان با گروه های خارج از کشور می شد، خبر بازداشت این دو فعال کارگری در رسانه ها منتشر شد. حالا غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان به ایرنا می گوید: این دو فرد در اختیار دستگاه قضایی هستند و اطلاعاتی درباره جزئیات وضعیت آن ها ندارم، اما در جلسه با مسئولان مربوطه جزئیات را پیگیری خواهم کرد.