آرشیو سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۶۹۹۶
جهان
۲۲
خاورمیانه

قتل تکان دهنده کودک شیعه در مدینه

قتل کودکی در یکی از مناطق شهر مدینه منوره در غرب عربستان سعودی، خشم اهالی این شهر و کاربران فضای مجازی در عربستان سعودی را برانگیخته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های عربستان، «زکریا بدر علی الجابر»، شهروند سعودی 40 ساله مادری را به همراه فرزند 6 ساله اش به مقصد مرقد پیامبر اکرم سوار موتور کرایه ای خود می کند اما وقتی صدای فرستادن صلوات این مادر را می شنود، متوجه می شود وی شیعه است. او بلافاصله موتور خود را نگه می دارد و با شکستن شیشه یکی از مغازه ها با استفاده از تکه ای شیشه گلوی کودک 6 ساله را در مقابل چشمان مادرش می برد.

به گفته شاهدان مادر که بیماری قلبی داشته، به حالت کما رفته و به بیمارستان منتقل می شود و نیروهای امنیتی زکریا بدر علی الجابر را بلافاصله دستگیر کرده و او را برای انجام تحقیقات و بازجویی به زندان منتقل کرده اند.

اکنون با وجود گذشت یک هفته از قتل مزبور، کاربران شبکه های اجتماعی همچنان با انتشار مطالبی نسبت به این جنایت واکنش نشان داده اند، یک کاربر توئیتر در این خصوص نوشته است: آیا قاتل نمی داند که مدینه حرم است و هر کس در آن بی حرمتی کند مستحق نفرین خداوند خواهد بود، آیا پیامبر به بریدن گلوی یک طفل 6 ساله راضی است؟ تحلیلگران معتقدند با اینکه همچنان پرونده قتل خاشقچی مورد توجه رسانه ها در جهان است قتل فجیع این کودک

6 ساله اهمیت کمتری نسبت به پرونده قتل خاشقچی ندارد.