آرشیو یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۲۶
اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه صنفی رستوران داران: یک چهارم رستوران های تهران به دلیل گرانی گوشت تعطیل شد

رئیس اتحادیه صنفی رستوران و سلف سرویس تهران گفت: از 700 رستوران ثبت شده در تهران، 180 باب به دلیل گرانی گوشت و کاهش مشتری تعطیل شده اند.

علی اصغر میرابراهیمی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به وضعیت گرانی مواد اولیه رستوران ها و افزایش مشکلات رستوران داران در ماه های گذشته اظهار کرد: متاسفانه با گرانی های اخیر، قیمت مواد اولیه از جمله گوشت، مرغ، حبوبات و رب به اندازه ای بالارفته که هم باعث کاهش میزان مشتریان شده و هم گلایه همکارانمان را به دنبال داشته و همکارانمان هر روز در تماس با ما از وضعیت قیمت مواد اولیه، افزایش هزینه ها، مالیات برارزش افزوده و… گلایه می کنند و ما هم جوابی نداریم.

رئیس اتحادیه رستوران داران تهران افزود: این وضعیت به گونه ای است که امسال به طرز بی سابقه ای، شاهد کاهش مشتری در رستوران ها هستیم به طوری که از 700 رستوران ثبت شده و دارای مجوز در تهران، 180 باب، تقاضای انصراف از مجوز و ابطال مجوز خود را به ما اعلام کرده اند.

میرابراهیمی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر فروش خورش بدون گوشت برای کاهش قیمت تمام شده و جذب مشتری گفت: طبخ خورش بدون گوشت اصلا امکان پذیر نیست چراکه طعم اصلی این غذا، به دلیل گوشتی است که در آن استفاده شده لذا «خورش بدون گوشت» عملا نمی تواند به عنوان خورش به مشتری فروخته شود، چون به هیچ وجه طعم اصلی چنین غذایی را ندارد.

وی ادامه داد: البته من هم موضوع «فروش خورش بدون گوشت» را که در شبکه های اجتماعی مطرح شده بود، شنیده ام ولی تا این لحظه هیچ گزارشی درباره آن توسط رستوران ها در تهران به دست ما نرسیده است.

گفتنی است، افزایش سرسام آور قیمت گوشت، مرغ و دیگر اقلام، علاوه بر تعطیلی برخی رستوران ها موجب افزایش نرخ غذاهای ایرانی در رستوران ها و در نتیجه روی آوردن مردم به ویژه کارگران و دانشجویان به غذاهای ناسالمی چون فست فودها شده است.