آرشیو سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۴
صفحه آخر
۱۲

حزب الله لبنان: برای مقابله با دشمن هیچ راهی وجود ندارد مگر مقاومت

معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره راهکار مقابله با آمریکا گفته «مقاومت تنها راه مقابله با اهداف آمریکا در لبنان و کل منطقه است.»

«شیخ نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی اظهاراتی تاکید کرده برای جلوگیری آمریکا از دسترسی به اهداف خود در لبنان و منطقه، جز تکیه بر مقاومت حزب الله هیچ راه دیگری وجود ندارد.

به گزارش صدا و سیما به نقل از شین هوا، وی در ادامه با اشاره به اینکه «حزب الله با قدرت مقاومت موفق شده است اسرائیل را از لبنان عقب براند» گفته «با وجود مقاومت بود که، لبنان ضمن ایفای نقش بیشتر قدرتمندتر شده است…لبنان برای پیدا کردن راه حل سیاسی در سوریه و برطرف کردن بحران آوارگان نمی تواند به آمریکا تکیه کند. ما برای رفع بحران فلسطین هم به آمریکا تکیه کردیم اما به جای بهبودی اوضاع، واشنگتن تلاش کرد در راستای تامین منافع اسرائیل از فلسطین اقدام کند.».

معاون دبیرکل حزب الله همچنین خاطرنشان کرده که «آمریکا با وجود شکست های پی در پی، هنوز حاضر نیست به شکست خود اعتراف کند. این کشور برای دستیابی به اهداف خود از وحشیانه ترین روش ها استفاده می کند و مانع بازگشت ثبات به سوریه است».

شیخ نعیم قاسم برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را هم به دست داشتن در جنگ های مخرب در منطقه از جمله علیه ایران، عراق، سوریه و یمن و تلاش برای جلب حمایت آمریکا به منظور حفظ تاج و تخت حکام خود متهم کرد.

معاون دبیرکل حزب الله، توکل به خداوند و اعتماد به نفس را عامل پیروزی برابر دشمن دانست و گفت: «ما با مقاومت، رژیم صهیونیستی را از لبنان بیرون راندیم و با مقاومت، موازنه بازدارندگی ایجاد کردیم و با مقاومت به تروریسم تکفیری در منطقه از جمله در سوریه، عراق و لبنان ضربه زدیم و به پاس همین مقاومت ها، آمریکا نتوانست به اهدف خود در منطقه دست یابد.»