آرشیو دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۵
صفحه آخر
۱۲

ذوق زدگی نتانیاهو پس از تحویل سامانه موشکی تاد از پنتاگون

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از استقرار سیستم دفاع موشکی تاد در سرزمین های اشغالی بسیار استقبال کرد و آن را دلیلی دیگر بر پایبندی آمریکا به امنیت این رژیم «کودک کش» دانست.

نتانیاهو و ارتش رژیم صهیونیستی از استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکایی «تاد» در فلسطین اشغالی استقبال کردند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت: «استقرار سیستم دفاع موشکی تاد در اسرائیل بیانگر، التزام آمریکا به تضمین امنیت اسرائیل است...سیستم دفاع موشکی تاد توانمندی های اسرائیل در بخش دفاع موشکی (موشک های بالستیک و دوربرد) را افزایش می دهد و این سیستم یکی از پیشرفته ترین سیستم های دفاع موشکی در جهان است.»

به گزارش خبرگزاری قدس، یک شبکه تلویزیونی عبری زبان نیز در این باره گزارش داده که: «این برای نخستین بار است که ارتش آمریکا سیستم دفاع موشکی تاد را در اسرائیل مستقر می کند و قرار است این سیستم در جریان مانور مشترک ارتش آمریکا و اسرائیل در صحرانی نقب برای مواجهه با موشک های بالستیک در جو و خارج از آن مورد آزمایش قرار گیرد.»

سخنگوی فرماندهی آمریکا در اروپا نیز از در این باره اینگونه موضع گرفته که، «هدف از این اقدام، آزمایش توانایی ارتش آمریکا برای استقرار سریع چنین تسلیحاتی در اقصی نقاط جهان است.» ستاد فرماندهی آمریکا اما، انتقال این سامانه موشکی را در راستای تعهد این کشور به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی عنوان کرد. این مقام آمریکایی به دلایل امنیتی از ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

ارتباط استقرار «تاد» با معامله قرن!

اگر چه برخی از تحلیلگران استقرار این سیستم ضد موشکی را جایگزینی مناسب برای سیستم گنبد آهنین و دیگر سامانه های دفاعی رژیم صهیونیستی ارزیابی می کنند اما برخی نیز معتقدند، استقرار چنین موشک هایی می تواند با موضوع «معامله» قرن نیز مرتبط باشد. سید حسن نصرالله چند روز پیش بود که گفت، تمام دنیای مقاومت در برابر معامله خائنانه قرن خواهند ایستاد!

نتانیاهو: اسرائیل فقط برای یهودی هاست!

خبر دیگر اینکه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده فلسطین اشغالی متعلق به همه شهروندان ساکن در آن نیست بلکه تنها به یهودیان تعلق دارد!