آرشیو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۴۳۴۷
صفحه آخر
۱۶

نشست روز

بزرگداشت دکتر صادق آیینه وند

مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد درگذشت دکتر صادق آیینه وند - چهره ماندگار تاریخ اسلام و رییس فقید پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی- برگزار می شود. این مراسم توسط بنیاد آیینه وند و با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، روز پنجشنبه (پنجم اردیبهشت ماه جاری) ساعت 3 بعدازظهر با سخنرانی دکتر محمد سروش محلاتی با موضوع «آیینه وند و دغدغه اتصال به ریشه و انطباق با نیاز» و جمعی از اصحاب علم و فرهنگ، در مرکز همایش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.

صادق آیینه وند دانش آموخته دکترای تاریخ اسلام از دانشگاه القدیس یوسف لبنان، استاد دانشگاه تربیت مدرس و رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بود. از او در حدود 100 مقاله و 33 ترجمه و تالیف به یادگار مانده است. صادق آیینه وند، چهره ماندگار تاریخ و استاد دانشگاه در رشته تاریخ اسلام که ریاست پژوهشگاه علوم انسانی را به عهده داشت، در اردیبهشت 94 پس از یک دوره کوتاه بیماری، درگذشت.

بزرگداشت سعدی

همایش بزرگداشت سعدی روز سه شنبه و توسط کانون اندیشه دانشجویان مسلمان برگزار می شود. در این مراسم علیرضا طبایی، ناصر مهدوی، شادمان شکروی و کامیار عابدی سخنرانی می کنند. در حاشیه این مراسم همچنین از کتاب های «ناشکیب» نوشته پویا جمشیدی، «رویابازی» نوشته مهدی خطیبی، «چهره اصلی» نوشته محسن انشایی و «زاگرس بی گوزن من» نوشته امیر بختیاری رونمایی می شود. این مراسم ساعت چهار بعدازظهر در آمفی تئاتر مولانا آغاز می شود.