آرشیو دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۹۰
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

ونزوئلا

اسپوتنیک: ساکنان واشنگتن علیه هجوم اخیر پلیس آمریکا به سفارت ونزوئلا مقابل ساختمان سفارت تجمع و علیه نقض قوانین بین المللی شعار و همچنین به بازداشت چهار فعال حامی دولت مادورو اعتراض کردند. معترضان ابتدا مقابل سفارت ونزوئلا در واشنگتن گردهم آمده و سپس به سوی کاخ سفید حرکت کردند. آنها اعلام کردند که اقدام نیروهای پلیس برای ورود به این سفارتخانه نقض قوانین دیپلماتیک و قوانین بین المللی بوده و تمامی ساختمان های دیپلماتیک را در خطر قرار می دهد. یکی از فعالان حاضر در این سفارتخانه که روز جمعه بازداشت و سپس آزاد شد، در این تجمع گفت: «ما اینجا مقابل کاخ سفید حضور داریم تا به دونالد ترامپ و خوان گوایدو نشان دهیم که دست از مبارزه برنمی داریم.»

آمریکا

سی.ان.بی.سی: برای نخستین بار یک جمهوری خواه خواستار استیضاح رئیس جمهور آمریکا شده است. «جاستین امش»، سیاستمدار جمهوری خواه آمریکایی گفته، دونالد ترامپ، باید به دلیل جلوگیری از اعمال عدالت استیضاح شود.این نخستین بار است که یک سیاستمدار جمهوری خواه خواستار استیضاح ترامپ می شود.

انگلیس

حریت: حزب کارگر انگلیس می گوید، خواهان گنجانده شدن برگزاری یک همه پرسی عمومی دیگر بر سر خروج از اتحادیه اروپا در لایحه مربوط به تصویب توافق پیشنهادی برگزیت پیش از ارائه شدن این لایحه به پارلمان است. ترزا می، نخست وزیر انگلیس تاکنون سه بار در رای گیری پارلمان بر سر توافق برگزیت پیشنهادی خود و تصویب شدنش شکست خورده و قرار است اوایل ماه آینده میلادی لایحه مربوط به تصویب توافق برگزیت به نام «لایحه توافق خروج» مجددا به پارلمان به منظور رای گیری دوباره بر سر آن داده شود.

عراق

سومریه نیوز: دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق در واکنش به عذرخواهی آمریکا در پی کشتن یکی از نیروهای پلیس فدرال عراق عنوان کرده: «عذرخواهی آمریکا به دلیل قتل یکی از عناصر پلیس فدرال عراق، جنایتکار را از مسئولیت این اقدام معاف نمی کند». برخی منابع امنیتی عراق اخیرا گفته بودند که جنگنده های ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا یک مرکز ایست و بازرسی نیروهای پلیس عراق در منطقه «الریاض» واقع در کرکوک را هدف قرار دادند که به مرگ یک نیروی امنیتی و زخمی شدن دو تن دیگر از این نیروها انجامید.