آرشیو پنجشنبه ۲۴ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۷۱۳۳
فرهنگی
۶

تلگراف خبر

رضا جعفر پور دبیر اجرایی جشنواره «شمس و مولانا» از اقبال خبرگزاری های خارجی نسبت به این جشنواره خبر داد و افزود: جشنواره شعر در روزهای 24 و 25 مرداد، جشنواره تایپوگرافی از 24 تا 31 مرداد و جشنواره موسیقی در روزهای 26، 27 و 28 مردادماه با حضور مسئولان تراز اول کشوری در خوی برگزار خواهد شد.

شصت و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین اسپانیا با نمایش فیلم «پرنده سیاه» به کارگردانی «راجر میشل» افتتاح می شود. این فیلم که محصول مشترک انگلستان و امریکاست روز بیستم سپتامبر و در مراسم افتتاحیه جشنواره به عنوان یکی از فیلم های بخش رقابتی اصلی به روی پرده خواهد رفت.

نهمین جشنواره بین المللی «دف، نوای رحمت» به همت حوزه هنری استان کردستان و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر از 22 تا 25 مرداد ماه در شهر سنندج در حال برگزاری است.

پاتریشیا هیتون قصد تولید سریالی بر مبنای مجموعه مقالاتی دارد که در «میامی هرالد» و با تمرکز بر پرونده جفری اسپتین به عنوان یک سوء استفاده گر سریالی از کودکان به عنوان کارگران جنسی نوشته شده بود. این پروژه اکنون در «استورید میدیا گروپ» در دست ساخت است.

کیوان نخعی که با نمایش «بازی نامه نوروز» در جشنواره نمایش های آیینی و سنتی حضور دارد از دغدغه فعالان این حوزه و معضل نداشتن مکانی ثابت برای اجرای آثار آیینی و سنتی گفت.

سعید پورصمیمی بازیگر مطرح و با سابقه تئاتر ایران پس از 17 سال با ایفای نقش در نمایش «آواز قو» به کارگردانی پریزاد سیف، به صحنه تئاتر بازمی گردد.

مدیر عامل خانه تئاتر عنوان کرد: با توجه به رایزنی هایی که با دولت و مجلس در زمینه حذف مالیات بر ارزش افزوده تولید آثار هنری انجام دادیم، این طرح هم اکنون از کمیسیون اقتصادی به صحن علنی مجلس رفته است.

 تصویربرداری سریال «ایل دا»، به کارگردانی راما قویدل و با بازی پوریا پورسرخ آغاز شد.

نامزدهای مسابقه عکس پنجمین جشن عکاسان سینما معرفی شدند. در این دوره از مسابقه عکس جشن عکاسان سینما، محمد بدرلو برای مجموعه عکس های فیلم «23نفر» و «سرخپوست»، امید صالحی برای مجموعه عکس های فیلم «شبی که ماه کامل شد»، امیرحسین شجاعی برای مجموعه عکس های فیلم «متری شیش و نیم» و آرزو اتحاد برای مجموعه عکس های فیلم «لابیرنت» نامزد دریافت تندیس بهترین عکاس سال سینما شدند.