آرشیو یکشنبه ۲۷ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۵۹
ورزش
۴

آخرین وضعیت وزنه بردار مصدوم ایران در آلمان

تیغ جراحی، روی شانه های سهراب

گفتگو: مازیار فیروزی

بیش از سه هفته است که سهراب مرادی در آلمان به سر می برد. کتف آسیب دیده اش به شدت آزاردهنده است و هنوز مشخص نیست این کتف آسیب دیده نیاز به جراحی دارد یا نه. تنها چیزی که از ماجرای مصدومیت مرادی قطعی شده این است که او به مسابقات قهرمانی جهان که ماه آینده در تایلند برگزار می شود نخواهد رسید و تکلیف برای جراحی روی این کتف آسیب دیده و البته المپیک تا هفته آینده مشخص خواهد شد. دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی درباره آخرین وضعیت سهراب توضیحات لازم را می دهد.

 در شرایط فعلی آخرین وضعیت سهراب مرادی به چه صورت است؟

او پیگیر درمانش در آلمان است و طبق گزارش هایی که دکتر امینی داده اوضاع خوب است. با این حال آنچه تا به امروز قطعی شده حضور نیافتن مرادی در انتخابی المپیک در تایلند است.

 هنوز مشخص نیست او به رقابت های المپیک می رسد یا نه؟

هیچ چیزی غیر از مسابقات انتخابی المپیک که عنوان کردم، قطعیت ندارد.

 حتی جراحی؟

من دو هفته پیش سفری به آلمان داشتم و از نزدیک در جریان روند درمانی سهراب قرار گرفتم. در معاینات اولیه تاکیدی بر جراحی سهراب مرادی نشد اما این که وی اصلا نیازی به جراحی نداشته باشد هم قطعی نیست.

 نظر دکتر امینی هم همین است؟

تا جایی که بنده در جریان هستم توصیه تیم پزشکی این بوده که کتف سهراب با انجام فیزیوتراپی بهبود پیدا کند. او این روزها این کار را انجام می دهد. با این حال طی این هفته یا اوایل هفته آینده وضعیت نهایی برای این که او جراحی بشود یا نه مشخص خواهد شد.

 یعنی اتفاق جدیدی رخ داده است؟

این تصمیم براساس انجام تصویربرداری جدید از محل آسیب دیدگی و همچنین لحاظ کردن نتایج فیزیوتراپی طی روزهای گذشته، گرفته می شود.

 اگر نیاز به جراحی باشد او در آلمان جراحی می شود

یا در تهران؟

به احتمال خیلی زیاد جراحی در همان هانوفر انجام خواهد شد. در کل وضعیت سهراب مرادی نسبت به روزهای اولیه آسیب دیدگی بهتر است اما اگر تشخیص تیم پزشکی معالج وی جراحی باشد، این کار باید سریع انجام شود تا وی بتواند با طی کردن دوران نقاهت، فرصت کافی برای آماده سازی به منظور حضور در المپیک داشته باشد.