آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۲
اخبار کشور
۱۱

ظریف در دیدار ولیعهد کویت: ما و شما در این منطقه ماندنی هستیم و بیگانگان رفتنی اند

وزیر امور خارجه در دیدار ولیعهد کویت عنوان کرد ما و شما در این منطقه ماندنی هستیم و بیگانگان رفتنی هستند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به کویت سفر کرده است، دیروز (یک شنبه) با نواف جابر الصباح ولیعهد کویت دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار ولیعهد کویت ضمن خوش آمدگویی گرم و صمیمانه به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از علاقه امیر کویت برای دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود که به علت بیماری دیدار ایشان با شما میسر نشد.

نواف جابر الصباح، مصالح منطقه را بالاتر و مهمتر از هر چیزی خواند و افزود: ما همواره برای همکاری و گفت وگو آماده ایم و آن را به مصلحت منطقه و امنیت و ثبات آن می دانیم.

ظریف نیز در این دیدار با آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای امیر کویت، ایشان را یکی از رهبران با درایت در منطقه خواند.

وزیر امور خارجه جمهوری سلامی ایران روابط ایران و کویت را دوستانه و برادرانه خواند و خواستار توسعه و تعمیق روابط دو کشور شد.

ظریف با اشاره به لزوم همکاری کشورهای منطقه با توجه به تحولات جاری و پیش روی، اظهار داشت: ما و شما در این منطقه ماندنی هستیم و بیگانگان رفتنی اند.

ظریف همچنین در دیدار با وزیر امور خارجه کویت در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه، مسائل منطقه ای از جمله سوریه و یمن، شرایط جاری در منطقه خلیج فارس، مهم ترین مسائل بین المللی و سایر موضوعات مورد علاقه گفت وگو و تبادل نظر شد.

از سوی دیگر جمعی از اعضای انجمن دوستی ایران و کویت شامگاه شنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به کویت سفر کرده، دیدار کردند.

روابط دوستانه و دیرینه ایران و کویت، مسائل منطقه ای از جمله اوضاع فلسطین، ضرورت همکاری در خلیج فارس، شرایط جاری در منطقه، تروریسم اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران از جمله محورهای گفت وگو و تبادل نظر در این دیدار بود.

همچنین همزمان با سفر «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران به کویت، یک روزنامه کویتی نوشت که ظریف در این سفر تنش در تنگه هرمز و امنیت منطقه را بررسی خواهد کرد.