آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۲
اخبار کشور
۱۱

رئیس کل بانک مرکزی: هیچ مشکلی در تامین ارز واحدهای تولیدی نداریم

رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی و تولیدی استان کرمانشاه گفت: در تامین ارز واحدهای تولیدی مشکلی نداریم و هرچقدر که این حوزه نیاز به اعتبارات ارزی داشته باشد تامین خواهد شد.

به گزارش فارس، عبدالناصر همتی، گفت: در برخی از موارد، تحریم ها به سود صنعت بوده است؛ به طوری که در بخشی از روند تولید به خودکفایی رسیده ایم.

وی همچنین به برخی از مشکلات ارزی و نوسانات بازار اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلاتی که داریم روند کیفی مناسبی در حوزه صنعت و تولید دیده می شود و همین امر باعث شده تا عزم ما برای انجام امور مالی و تامین اعتبار در خط تولید جزم تر شود و این آمادگی در ما وجود دارد تا نیاز مالی واحدهای تولید مولد را تامین اعتبار کنیم.

همتی در ادامه به نظارت بیشتر بر بانک های عامل از روز های آتی خبر داد و افزود: نظارت بیشتری بر بازار ارز و نوسانات آن خواهیم داشت و در این راستا نظارت خواهیم داشت که بانک ها اعتبارات خود را فقط در مسیر تولید به کار گیرند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین گفت: رویکرد اصلی سیستم بانکی توجه به واحدهای مولد و تولید کننده کشور است. همچنین همتی در حاشیه بازدید از سه کارخانه در حال احداث و فعال شهر کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: ضرورت ندارد کالاهایی که در داخل می توانیم تولید کنیم وارد کشور شوند.

وی گفت: در روند تولید داخلی برنامه های خوبی در دست اقدام است و سیستم بانکی از نظر تامین نقدینگی و ارز واحدهای مولد آمادگی دارد.