آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۶۰
حوادث
۱۹

آموزش سرقت در زندان

به همن 30 ساله است، اما اعتیاد باعث شده سنش بیشتر نشان دهد. صافکار است و وقتی فهمید می تواند با 200 میلیون تومان برادر زندانی اش را آزاد کند، تصمیم گرفت سرقت کند. در ادامه گفت وگوی جام جم با این متهم را می خوانید.

انگیزه ات از سرقت خانه چه بود؟

 برادرم به اتهام حمل و نگهداری صدگرم کراک، 11 سال پیش بعد از محاکمه حکم اعدام گرفت و سرانجام سه سال پیش حکم اعدامش به ابد تبدیل شد. بعداز پیگیری های فراوان، ابد او نیز به 15 سال حبس تبدیل شد و چهار سال به پایان محکومیتش مانده است، اما ما به هر دری زدیم تا 200 میلیون تومان پول یا سند برای وثیقه جور کنیم که او به مرخصی بیاید نشد، سرانجام برای تامین این پول تصمیم به سرقت گرفتیم.

 از شیوه سرقت بگو.

 پسرعمه ام بابت مواد20 ماه زندان بود و دو ماه پیش آزادشد. می گفت در زندان شیوه دزدی خانه ها را از سارقان آموزش دیده و آنها به وی گفته بودند خانه های شمال تهران برای دزدی خوب است چون پول و طلای زیادی آنجا هست.​​​​​​​

 بعد چه شد؟

 دو شب برای سرقت رفتیم، اما خانه ای پیدا نکردیم تا این که شب سوم زنگ طبقه دوم را زدیم که پاسخی ندادند و دو نفری مثل مارمولک از روی دیوار بالا رفتیم و از تراس وارد طبقه دوم شدیم. در آپارتمان را با شیوه توپی زنی تخریب کردیم. وارد که شدیم همه جا را به هم ریختیم و پول، دلارو اموال قیمتی زیادی برداشتیم تا با فروش آن 200 میلیون تومان وثیقه را جور کنیم، اما خیلی زود دستگیر شدیم.