آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۶۰
جامعه
۱۸

بزرگ ترین طرح هنری قلب پایتخت

ساعت10 و 9 دقیقه صبح، روبان افتتاح دریاچه باغ هنر پایتخت قیچی شد، بعد هم سه جوان آهنگی کلاسیک و زیبا را با ویلون های شان به افتخار این افتتاح نواختند. 

دریاچه ای که دیروز صبح به این ترتیب افتتاح شد 25 هزارمترمربع است که حدود 25 هزارمترمکعب نیز گنجایش آب دارد، دریاچه ای در دل باغ هنر تهران در اراضی عباس آباد. 

دریاچه هایی از این نوع در تهران که همواره چالش کم آبی داشته، همیشه محل بحث بوده اند، مثل دریاچه خلیج فارس چیتگر که یکی از انتقادات اصلی به آن آبی بود که در این بی آبی در آن جمع می شود و سرنوشتش می شود تبخیر و هدر رفت. روز گذشته چالش بی آبی و آبی که در دریاچه باغ هنر جمع می شود پرسشی بود که از شهردار پایتخت پرسیده شد و البته پاسخی امیدبخش به آن داد. حناچی گفت شهرداری تهران نیز مصمم است از آب های زیرزمینی کمتر استفاده کند، برای همین در مجموعه باغ هنر، تصفیه خانه ای ساخته اند برای بازچرخانی آب در دریاچه. او اضافه کرد برای استفاده از پساب ها در آبیاری فضای سبز تهران نیز در حال مذاکره با وزارت نیرو هستند تا در نقاط مختلف، تصفیه خانه های محلی بسازند و پارک ها و بوستان ها را از این طریق سیراب کنند.