آرشیو چهارشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۴۴۴۴
اقتصاد
۱۰
تحلیل روز

تحلیلگران انرژی: جنگ تجاری دورنمای صادرات نفت امریکا را تیره و تار می کند

تحلیلگران انرژی هشدار داده اند بالا گرفتن درگیری های تجاری بین دو اقتصاد برتر دنیا تاثیری منفی بر دورنمای صادرات نفت خام امریکا می گذارد. چین به زودی واردات نفت خام از امریکا را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد.

به گزارش سی ان بی سی، افزایش تنش های تجاری بین واشنگتن و پکن باعث شده ناظران خارجی در مورد دورنمای تیره صادرات نفت امریکا به چین هشدار دهند.

استفان برناک، تحلیلگر انرژی گفت: «ابر تیره ای که دورنمای صادرات نفت خام امریکا را پوشانده، درگیری تجاری چین و امریکاست.»

برناک گفت سال گذشته در همین زمان چین بزرگ ترین خریدار نفت خام امریکا بود ولی چینی ها در حال حاضر در آستانه توقف واردات نفت از امریکا هستند.

او توضیح داد در حالی که از دست دادن بزرگ ترین مشتری می تواند مانعی برای رشد اقتصادی امریکا باشد، ولی کاهش خرید چین را می توان با افزایش صادرات به سایر مشتریان جبران کرد. متیو اسمیت، مدیر تحقیقات کالا در کلیپردیتا گفت هنوز خیلی زود است در مورد واردات نفت چین از امریکا نظر بدهیم.

وی گفت آخرین محموله نفت امریکا در ششم آگوست خلیج مکزیک را به مقصد چین ترک کرده است. وی توضیح داد که فاصله یک هفته ای بین بارگیری ها غیرمعمول نیست.

مایکل میدن، مدیر برنامه انرژی چین در موسسه مطالعات انرژی آکسفورد گفت که در صورت اجرایی شدن عوارض ترامپ بر واردات چین از اول سپتامبر، چین هم بر اکثر واردات امریکا از جمله نفت عوارض وضع می کند.