آرشیو شنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۳۴۹۷
صفحه اول
۱
یادداشت

راست و چپ تخیلی در ایران

کمال اطهاری (پژوهشگر اقتصاد توسعه)

شنبه شب 12 مرداد، دوستی به من زنگ زد که مشایخی در مقاله ای در «شرق» تو را نقد کرده است. گفتم مطمئنی، گفت بله! در سایت اخبار روز مقاله را یافتم. ابتدای مقاله او را که می خواندم، فکر کردم چه خوب شد درس گفتار جاری پرسش (نظریه ها و تحولات مکتب وابستگی...) را گذاشته ام و جواب مشایخی که برایش احترام شخصی بسیار قائلم، خودبه خود به طور اثباتی داده خواهد شد؛ اما هنگامی که با شگفتی در انتهای متن دیدم او هنوز در حالی که این درس گفتار برگزار نشده، درباره محتوا و نتیجه آن سخن گفته است، خود را ناچار به پاسخ دیدم. تا عصر دوشنبه، مقاله مخاطب راست گرای مشایخی را نخوانده و نامش را هم نمی دانستم. در واقع به نظرم رسید تیغ کشیدن مشایخی بر روی نقش بورژوازی ملی در توسعه، برای نقدش کافی است. به علاوه این نقد خودبه خود جواب مخاطب راست گرای او نیز هست.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.