آرشیو چهارشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۶۱
فرهنگ
۹
پیام هفته

یاد کودکان سیل زده در پیام آقای وزیر

همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کودک در اصفهان، وزیر ارشاد هم با انتشار پیامی برای این رویداد به استقبال آن رفته است. موضوعی که البته هرچند در رسانه ها ضریب لازم را پیدا نمی کند ولی ما سعی کردیم در همین صفحه با یکی از کارگردانان جوانی که وارد این حوزه شده درباره اثرش به گفت وگو بنشینیم.

از موضوع اصلی دور نشویم.  دکتر سیدعباس صالحی که نشان داده ار کارهای با تاثیر درازمدت در فرهنگ غافل نیست و آنها را خوب می شناسد، در بخشی از پیامش با اشاره به اهمیت نگاه سیستمی و نظام مند به این جشنواره و نه جزیره ‍ ای آمده است: «تحول در ساختار جشنواره، ایجاد بخش های روزآمد و تغییر نگاه به سینما از جزیره ای مستقل به بخشی از صنعت تصویر بیانگر بینش دقیق و تیزهوشی هنرمندانه سینماگران متعهد کشورمان است که بی تردید دستاوردهای ارزشمندی برای کودکان این مرز و بوم و پیام پرطنینی از جنس صلح و نوعدوستی و معنویت برای جهان خواهد داشت.»

آقای وزیر همچنین از اکران همزمان آثار در سراسر کشور و به ویژه مناطق سیل ‍زده هم استقبال کرده و نوشته: «در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام و وحدت هستیم، اکران همزمان فیلم های جشنواره در سراسر کشور موجب خرسندی است و نمایش آثار راه یافته به جشنواره در مناطق سیل زده و کودکان آسیب دیده ناشی از این حادثه تلخ، با شعار شیرین رویای کودکان سیل زده را بسازیم جای تقدیر فراوان دارد.» خب نه فقط آقای وزیر که ما هم از این اقدام خوشحالیم.

صالحی که در زمره وزرای سادات هیات دولت هم محسوب می شود، از عید غدیر خم غافل نبوده و در پیامش اشاره ای به آن کرده. آقای وزیر گفته: «تقارن آغاز این رویداد را با ایام عید غدیر خم که دوستی با کودکان و حمایت و توجه به حقوق آنان در سیره امام علی(ع) موج می زند، به فال نیک گرفته و با قدردانی از دبیر سختکوش و دست اندرکاران پرتلاش این رویداد اثربخش و همچنین مسوولان و اهالی فرهنگ مدار و هنرپرور شهر اصفهان، امیدوارم شاهد برگزاری موفق جشنواره و توشه ای ارزشمند برای نسل های آینده باشیم. از خداوند متعال نشاط و شادی روزافزون برای فرزندان سرزمینم و عزت و سربلندی ایران اسلامی را آرزومندم.»