آرشیو یکشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۳۴۹۸
سیاست
۲

خبر

رئیس قوه قضائیه: حکم نهایی و بدوی باید به یکدیگر نزدیک شود

ایلنا: رئیس قوه قضائیه در هم اندیشی با کارشناسان رسمی دادگستری، عنوان کرد: ساماندهی اصل کارشناسی قانون در قوه قضائیه مطرح است و باید برای بهترشدن به آن کمک کنیم. اختلاف فاحش کارشناسی در ذهن نخبگان و مردم سوال به وجود می آورد. گاهی یک ملک در یک منطقه به پنج قیمت متفاوت کارشناسی می شود. باید تقارن و نزدیکی بین کارشناسان انجام شود. این کار بسیار ضرورت دارد. به قضات همیشه گفته ام با یکدیگر تقارن داشته باشیم. حکم نهایی و دادگاه بدوی باید به یکدیگر نزدیک شود تا شاهد این اختلافات فاحش نباشد.

تسلیت سیدمحمود حسینی در پی درگذشت شمس الدین وهابی

سید محمود حسینی ، استاندار سابق سیستان و بلوچستان و اصفهان، در پیامی درگذشت شمس الدین وهابی را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

روح دکتر سیدشمس الدین وهابی به سوی معبودش پرواز کرد و در جوار  او آرام گرفت. شمس با وجود رنج بیماری های سخت و طولانی هرگز درد مردم را از یاد نبرد و مسئولیت اجتماعی خود را فرونگذاشت. در کسوت نمایندگی مجلس، منشا تدوین قوانین کارآمد شد.در فعالیت های دانشجویی قبل و بعد از انقلاب پیشتاز بود. در فعالیت های حزبی و سیاسی همواره ایفاگر نقش موثر بود. با اینکه جسم او یاری نمی کرد، برنمی تافت که اثرگذاری روح او بر جامعه تحت تاثیر تن واقع شود. آخرین فعالیت او که هم زمان با ظهور بیماری صعب العلاج بود، همراهی در راه اندازی جمعیت هم اندیشان دادخواه (جهد) و قبول مسئولیت در این نهاد مبارزه گر با فساد بود. اینک او از همه بیماری ها راحت شده اما اثر وجودی او و روحیه مسئولانه اش در وجود ما باقی است و ایمان او بخشی از وجود بازماندگان و دوستان و آشنایان را تسخیر کرده است. رحمت و مغفرت الهی نثار روحش و خداوند به خانواده اش صبر و اجر عطا فرماید.