آرشیو سه‌شنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۸، شماره ۳۴۹۹
مد ایرانی - اسلامی
۹

ثبت نام برای چهارمین نمایشگاه لباس عاشورایی

نمایشگاه لباس عاشورایی، عنوان رویدادی است که به بهانه ایام محرم و صفر، از چهار سال پیش در دستور کار کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور قرار گرفته و امسال وارد سال چهارم می شود. کانسپت مطرح در این نمایشگاه، قیام عاشورا و مفاهیم آیینی، مذهبی مرتبط با قیام کربلاست.

به گزارش «شرق»، برای نمایشگاه امسال، فرایند ثبت نام غرفه های عرضه و فروش محصولات فرهنگی و هنری، عفاف و حجاب، عاشورایی و اربعین از شنبه 12 مرداد در محل دبیرخانه لباس عاشورایی مستقر در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور آغاز شده است.

به گزارش هنرآنلاین، از شاخص هایی که بر اساس آن غرفه داران برای حضور در نمایشگاه لباس عاشورایی انتخاب می شوند، شرکت در ادوار مختلف نمایشگاه قرآن و پوشاک، اخذ نشان شیما و ثبت طرح های سالانه، تولیدی بودن، داشتن مجوز فعالیت از وزارت ارشاد به منزله موسسه فرهنگی هنری با موضوع عفاف و حجاب یا مجوز خانه مد با موضوع عفاف و حجاب، داشتن مجوز از تشکل ها و شرکت های تخصصی مد و لباس، استفاده از پارچه و طرح ایرانی و نداشتن مشکلات انضباطی در ادوار گذشته نمایشگاه ها جزء شاخص های انتخاب است. در چهارمین نمایشگاه لباس عاشورایی تسهیلاتی با توجه به مشکلات اقتصادی که تولیدکنندگان داخلی محصولات حجاب برای حضور در نمایشگاه با آن مواجه هستند، در نظر گرفته شده و مدیریت بخش عرضه و فروش نمایشگاه لباس عاشورایی برای دریافت اجاره بهای غرفه هایی که در بخش های مختلف نمایشگاه لباس عاشورایی وجود دارد، تمهیداتی ویژه در نظر گرفته است.

گفتنی است چهارمین نمایشگاه لباس عاشورایی با شعار «سیاه پوش فلک گشت از برای حسین» و اولین نمایشگاه جوان ایرانی، با هدف عرضه مستقیم و بدون واسطه پوشاک ایرانی، تسهیل تهیه لباس عاشورایی، اربعین، عفاف و حجاب و مایحتاج عمومی مردم و خانواده ها پیش از شروع ایام محرم حسینی و سال تحصیلی جدید، با حضور تولیدکنندگان و عرضه کنندگان پوشاک و کالاهای ایرانی (لوازم التحریر)، از یکم تا هشتم شهریورماه 1398، در مجموعه چهل سرای مصلای امام خمینی (ره) دایر خواهد بود.