آرشیو دوشنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۶۷
شهرستان ها
۷

نبود تصفیه خانه فاضلاب سلامت شهروندان شاهین دژی را تهدید می کند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ گفت: نبود سامانه تصفیه خانه فاضلاب شهری سلامت شهروندان این شهر را تهدید می کند.

سیاوش جبارزاده در جلسه کارگروه سلامت و بهداشت شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: با توجه به نبود سامانه تصفیه خانه فاضلاب شهری و جاری شدن فاضلاب های خانگی و آب های روان به داخل رودخانه، این امر یک تهدید جدی برای سلامت عمومی به شمار می رود که امیدواریم متولیان امر در اسرع وقت به آن توجه جدی کنند.

وی با بیان اینکه نبود چنین سامانه ای شهروندان را با خطرات بیماری های پوستی و ریه ای مواجه می کند، ادامه داد: کانال های روباز و متعفن فاضلاب محل زندگی انواع حیوانات موذی و بالقوه ناقل بیماری است و وجود جانواران موذی در کنار انواع حشرات در این کانال ها منظره ای نامناسب به وجود آورده است. عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهر شاهین دژ از سال 1392 آغاز شد و پس از آنکه به حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی رسید متوقف شد. احداث این تصفیه خانه به روش«B.O.T» و توسط بخش خصوصی اجرا می شد که پس از یک سال متوقف و پرونده اختلاف بین پیمانکار و شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی پس از 5/4 سال اخیرا منتج به صدور حکم در دستگاه قضایی شده است.

این تصفیه خانه برای جمعیت 54 هزار نفر با ظرفیت 9 هزار و 900 مترمکعب در شبانه روز طراحی شده که کل جمعیت این شهر را تا افق سال 1415 تحت پوشش قرار می دهد.