آرشیو پنجشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۷۱۵۴
فرهنگی
۶

تلگراف خبر

نازنین بیاتی به فیلم «روزی دو میلیون» به کارگردانی مجید توکلی پیوست. این فیلم به عنوان دومین تجربه فیلمسازی توکلی بعد از «متولد 65» باز هم حال و هوای جوانانه دارد و جمیله دارالشفایی فیلمنامه اش را نوشته است. «روزی دو میلیون» بزودی در تهران کلید می خورد و تاکنون فقط نام بیاتی به عنوان بازیگر فیلم اعلام شده است.

 سریال «ترور خاموش» با روایت حساس ترین پرونده امنیتی چند سال اخیر در حوزه مواد مخدر و قاچاق انسان از 22 شهریور روی آنتن شبکه یک می رود. این سریال را احمد معظمی کارگردانی کرده و سعید راد، پریوش نظریه، پرویز فلاحی پور، ستاره اسکندری، رضا مولایی، جلال فاطمی، حمید عطایی، امیرمحمد زند، شایسته ایرانی و سامیه لک، بازیگران آن هستند.

 جشنواره فیلم زوریخ جایزه چشم طلا را به کریستن استوارت می دهد و از او تجلیل می کند. به گفته نادجا شیلدکنخت از مدیران جشنواره زوریخ این جایزه برای این به استوارت تعلق می گیرد که موفقیت جهانی استوارت در فیلم های «گرگ و میش» می توانست موجب شود تا او همچنان به بازی در بلاک باسترها ادامه دهد، اما او مسیر دیگری را انتخاب کرد و بیشتر در فیلم های هنری و مستقل نقش آفرینی کرد.

 امیررضا ترکمان رحمانی کاریکاتوریست جوان کشورمان توانست دیپلم افتخار چهل و ششمین جشنواره جهانی طنز گرافیکی پیراسیکابای برزیل و جشنواره بین المللی سوسیاوا بوکووینا رومانی را دریافت کند.

 جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی، دولت را ملزم به شکایت از هالیوود به دلیل توهین به تاریخ ملت ایران کردند.نمایندگانی که طرح شکایت دولت از هالیوود را امضا کرده اند، معتقدند که ایالات متحده امریکا در راستای اجرای سیاست های خصمانه علیه ملت ایران، از طریق صنعت فیلمسازی هالیوود به تاریخ و ملت ایران توهین کرده و این روند طی سال های متمادی ادامه داشته است.

 محمود فرهنگ مدیرکل کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی از اجرای نقالی و نمایش های خیابانی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی خبر داد. این نمایش ها در موکب وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی که قرار است در مسیر پیاده روی اربعین راه اندازی شود اجرا خواهد شد.