آرشیو دوشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۳۵۱۵
صفحه آخر
۱۶
میدون و سوفیا

نامه به یک باربد گلشیری

پوریا عالمی

سلام باربدجان. دیروز توی توییتر خواندم فحش کاریت کردند. گفتم غصه نخوری، چراکه فحش باد هواست! و از طرفی 90 درصد آدم های توییتر اکانت فیک و مستعار هستند و برایشان فرقی نمی کند کی را، اما خوششان می آید هر کی را فحش کاری کنند. 10 درصد هم که فیک نیستند و چیزی نمی گویند هنوز یاد نگرفته اند چندتا اکانت فیک روی یک گوشی موبایل نصب کنند!

خلاصه که بعضی ها این طوری جان می گیرند. خیلی از موجودات جهان با مکیدن خون و مغز و آرامش دیگران به بقا ادامه می دهند. یک سری هم آمدند توی کامنت ها. نسلشان برقرار باد.

البته جهان یک سر تاریکی و کامنت ناجور نیست و چیز خنده داری به اسم آقازاده هم وجود دارد که باعث انبساط خاطر است. اکثر آقازاده ها همین که زاده یک آقا هستند نشان می دهد با آدمیزاد فرق دارند و خارق العاده هستند، به همین دلیل کاری جز مکیدن بودجه و رانت ندارند.

دیروز خواندم تو را هم آقازاده گلشیری خطاب می کنند که غلط نیست. به هرحال پدر شما آقا بود و هوشنگ گلشیری بود و کم نیست هوشنگ گلشیری بودن، طوری که کلمات به احترامش کلاه از سر برمی داشتند. اما آقازادگی تو چه عایدی ای برایت دارد؟ مجبور شدی درس بخوانی و تحصیلات عالیه داشته باشی و چندجور زبان خارجه یاد بگیری و توی چندتا موزه و نمایشگاه خارجی کارهایت را به نمایش بگذارند و کتاب ترجمه کنی و گوش موسیقی داشته باشی و ادبیات کلاسیک را خوب خوانده باشی و بلد باشی خوب بنویسی (هرچند من با خواندنش حرص بخورم که این چیست که باربد نوشته، اما بدمصب چه خوب نوشته!)

خلاصه باربدجان! اگر تو آقازاده ای و آقازادگی این است که من اصلا جای آزادگی، مروج فرهنگ آقازادگی خواهم شد!

امضا: میدون دوم و سوفیا