آرشیو یکشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۴۴۶۳
سیاست
۲
باشگاه اصلاح طلبان

نمی خواهیم مجددا نردبان دیگران شویم

مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس و دبیرکل حزب مردم سالاری را بسیاری به خاطر صراحت در بیان نظراتش می شناسند. این نماینده اصلاح طلب در گفت وگویی با «مهر» درباره مسائل مختلفی از جمله شرکت در انتخابات که این روزها اصلاح طلبان درباره آنها اظهارنظرهای متناقضی می کنند، صحبت کرده که در ادامه مهم ترین بخش های آن آمده است:

دیدگاهی که خود بنده و دوستانی از اصلاح طلبان داریم، این است که معتقدیم ما اهل تحریم نیستیم و نظام را از خودمان می دانیم، اگر اشکالاتی هم وجود دارد باید برطرف کنیم، ولی اینکه به هر قیمتی بخواهیم لیست بدهیم، این طور نیست. اگر توانستیم در سبد نامزدهای خود مثلا بالای 200 نفر در کل کشور افراد قابل، واجد شرایط و افرادی که مقبولیت خوبی دارند، بگنجانیم، لیست هم می دهیم، فعال هم می شویم و رقابت جدی می کنیم، ولی اگر به هر دلیلی احساس کردیم که نمی توانیم رقابت جدی داشته باشیم و برای اکثریت کرسی ها نامزد معرفی کنیم، انتخابات را تحریم نمی کنیم .

روز اول شعار دادیم که می خواهیم خانه تکانی جدی کنیم، ولی هیچ اتفاقی نیفتاد، زیرا همان علی آقای لاریجانی در راس بود. مگر تعارف داریم؟ حالا آقای مطهری هم برود کنار علی آقای لاریجانی، اتفاقی نمی افتد!

یک سازوکار دموکراتیک بر این شورا حاکم نیست.

ممکن است برونداد فراکسیون امید باب میل نبوده باشد، بنده هم در داخل فراکسیون گاهی انتقاداتی دارم، ولی بعضی حرف ها حداقل به ما نمی چسبد. ما کارهای خودمان را انجام دادیم. البته آنهایی که از ما می خواهند خطوط قرمز نظام را رد کنیم، انتظار بی خودی دارند.

من معتقدم اگر بحث نظارت استصوابی را قبول نداریم باید در چارچوب قانون پیش برویم. به هر حال این قانون است، مگر ما می توانیم وقتی چیزی قانونی است با آن مقابله کنیم؟

ما دیگر نمی خواهیم مجددا برای دیگران نردبان شویم، نهایتا ملت خودش برای خودش تعیین تکلیف می کند.