به بهانه نمایش پشت صحنه فیلم «گاو» در خانه سینما
«مشد حسن» و تولید علایمی از «دیگری» در خود
همین که بعد از گذشت 50 سال از زمان ساخت یک فیلم، همچنان برای به دست دادن روایت های تازه ای از آن در میان اهل نظر اشتیاق وجود دارد، به خودی خود موقعیت مکث برانگیزی است. از فیلم «گاو» می نویسم که امروز در خانه سینما به نمایش درمیآید. به بهانه روز ملی سینما از یک سو و گذشت نیم قرن از ساخت فیلم از سوی دیگر. فیلمی متعلق به جریان موج نو سینمای ایران و از این منظر همردیف با «قیصر» مسعود کیمیایی و «آرامش در حضور دیگران» ناصر تقوایی. «گاو» مهرجویی در بطن جریان موج نو هم یک کارکرد ویژه داشت: آشکارترین مرزبندی میان سینمای متداول و گیشه پسند و سینمای نامتعارف و خاص. به عبارتی «گاو» محسوس ترین خط کشی میان
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.