آرشیو دوشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۳
شهرستان ها
۷

فاضلاب، بافت تاریخی یزد را به شدت تهدید می کند

یزد- خبرنگار کیهان: رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: فاضلاب به تهدیدی نگران کننده برای بافت تاریخی یزد تبدیل شده است.

محسن عباسی در نشست اعضای شورا و شهرداری با وزیر نیرو و استاندار یزد افزود: بافت تاریخی از جمله بزرگترین سرمایه های یزد برای نسل امروز و آینده است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: یزد به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای تاریخی جهان شناخته شده است و این موضوع نشان دهنده ظرفیت بسیار بالایی است که یزد در حوزه تاریخی دارد.

به گفته وی: در طول سال های گذشته متاسفانه هیچ زمانی برای این محدوده طرح جمع آوری و مدیریت فاضلاب تهیه نشده و همواره تافته جدابافته ای از شهر در نظر گرفته شده و اجرای فاضلاب آن به آینده موکول شده است.

وی تصریح کرد: با توسعه گردشگری پس از ثبت جهانی حجم فاضلاب تولیدی در این بخش به شکل فزاینده ای افزایش یافته و الان بخشی از آن به قنات ها منتقل می شود.

وی اظهار داشت: فیلم های تهیه شده از زیربافت نشان می دهد که نه تنها سلامت ساکنان و بافت تاریخی یزد در خطر است بلکه آسیب جدی برای بناهای تاریخی به دنبال دارد.

عباسی افزود: مدیریت پساب در بافت تاریخی و طراحی راه درمان برای آن قاعدتا با شرایط عادی متفاوت است و باید از ظرفیت مشاورانی که نسبت به این بافت تخصص لازم را دارند استفاده شود.

عباسی گفت: یزد تنها شهر ثبت شده ایران و تنها شهر ثبت شده شیعی جهان است.