آرشیو دوشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۸۳
صفحه آخر (جهان)
۱۲

السیسی: کاخ مجلل را برای مردم می سازم!

ژنرال السیسی که با یک کودتای نظامی در مصر به قدرت رسیده، طی یک سخنرانی ساخت یک کاخ بسیار مجلل را که گفته شده 20 برابر کاخ سفید است این گونه توجیه کرده که آن را برای مردم می سازد!

طی روزهای گذشته فردی به نام «محمد علی» که پیشه تاجری دارد و اکنون هم چند وقتی است از مصر خارج و مقیم اسپانیا شده، در فضای مجازی اتهاماتی را علیه السیسی رئیس جمهور مصر مطرح و سرو صدای زیادی  به پا کرد.

«محمد علی» السیسی را به فساد گسترده متهم کرد. او با انتشار یک ویدیو، از رئیس جمهور مصر به علت ساخت کاخ بسیار مجلل ریاست جمهوری در شرق قاهره، انتقاد کرد. روز گذشته نیز شبکه «الجزیره» طی گزارشی جزئیاتی از این کاخ مجلل منتشر و السیسی را به درد سر جدی انداخت. طبق این گزارش این کاخ ده برابر بزرگ تر از کاخ سفید آمریکاست و ساخت آن هزینه ای بالغ بر 2.25 میلیارد پوند مصری  در بر دارد.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر، روز شنبه طی یک سخنرانی تلاش کرد به این انتقادات پاسخ دهد. او طی کنفرانس «جوانان» گفت: «تمامی دستگاه های حکومتی از من خواستند تا پاسخ ندهم. آنها دست مرا هم بوسیدند تا حرفی نزنم اما من آدم شریف و امینی هستم. والله این اتهامات کذب و دروغ است... بله من قصرهای ریاست جمهوری را می سازم و باز هم خواهم ساخت. آیا این قصرها را برای خود می سازم؟ هیچ کدام از آنها برای من نیست آنها برای مصر است؛ من دارم یک کشور جدید می سازم»(!)