آرشیو پنجشنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۳۵۱۸
سیاست
۳

الو شرق 88640260

sharghline@sharghdaily.ir پیامک: 30004699

بساط گستری : بساط گستری و سد معبر یکی از مشکلات تهران است. دست فروشان بی خیال بدون رعایت حریم عابران به راحتی بساطشان را هرجا دلشان خواست پهن می کنند و این گونه کاسبی شان می شود مزاحمت برای عابران.

به عنوان نمونه در حد فاصل پایانه اتوبوس رانی و متروی شهید حقانی این مشکل وجود دارد. از شهرداری منطقه سه تقاضای رفع سد معبر ایجادشده را داریم. همچنین پیشنهاد می شود شهردار تهران مکان هایی را برای دست فروشان و بساط گستران مهیا و آنان را ملزم به کاسبی فقط در آن مکان ها کنند.

ترانه متاعی

راز استخدام نیروهای جدید: راه اندازی ایستگاه های جدیدالتاسیس مترو در تهران بزرگ، کاری درخورتوجه و پسندیده است و این کار موجب اشتغال زایی جوانان تحصیل کرده و بی کار می شود. اما اینکه نیروهای جدید چگونه به شرکت مترو راه یافته و استخدام شده اند، مشخص نیست. زیرا استخدام در هر سازمان و به ویژه مجموعه ای به این عریضی و طویلی ابتدا نیاز به آگهی همگانی جذب نیرو دارد. استخدام راهبران، متصدیان امور ایستگاه ها، تکنیسین ها و حتی نیروهای خدماتی باید از مجاری قانونی در شرکت بهره برداری مترو استخدام شوند نه بند پ. البته پیمانکاران شاید جداگانه جذب نیرو کنند که جداگانه است چون آنان کارگر ساخت وساز استخدام می کنند؛ منظور من بیشتر پرسنل اداری مترو (نگهبان، مامور سکو، راهنما، راننده ترن، بلیت فروش، مدیریت و...) است.

علی اکبر فرقانی

چراغ راهنما واقع در تهران، خیابان هفده شهریور، تقاطع چهارراه کاظمی کابلی چشمک زن است و کار نمی کند. این مسئله باعث مشکلات فراوان در محل شده است. از سازمان ترافیک شهرداری یا راهنمایی و رانندگی منطقه تقاضا داریم برای پیشگیری از هرگونه حوادث ناگوار رانندگی چراغ راهنما را تنظیم کنند.

 فاطمه فرخی پور