آرشیو پنجشنبه ۱۴‌شهریور ۱۳۹۸، شماره ۳۵۱۸
جهان
۷

رویداد

اعلام معامله قرن بلافاصله پس از انتخابات

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که طرح صلح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا «بلافاصله» بعد از برگزاری انتخابات اعلام خواهد شد.

شورش علیه خارجی ها در آفریقای جنوبی

دست کم 70 نفر در ژوهانسبورگ به اتهام غائله آفرینی، غارت مغازه ها و آتش زدن خودروها و ساختمان ها دستگیر شده اند. پلیس می گوید اوباش به بهانه اشتغال خارجی ها هرج ومرج آفریدند.

سفر  پاپ فرانسیس به آفریقا

رهبر کاتولیک های جهان تور آفریقایی خود را با ورود به موزامبیک آغاز کرده است. پاپ فرانسیس، در جریان این سفر به سه کشور آفریقایی حوزه اقیانوس هند که با فقر، درگیری و بلایای طبیعی دست به گریبان هستند، مورد استقبال ده ها هزار نفر قرار گیرد.

آزمایش موشک بالستیک روس

وزارت دفاع روسیه از پرتاب یک موشک بالستیک که تصاویر پهپادی اصابت موفقیت آمیز آن به هدف را تصدیق کرده اند، خبر داد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این آزمایش موشکی پاسخی تلافی جویانه به آزمایش اخیر موشک کروز توسط آمریکا تلقی می شود.

کمپین جهانی برای آزادی شهروند قطری

عفو بین الملل کمپینی جهانی را برای آزادی شهروند قطری و پسرش که در اواسط ماه گذشته میلادی در عربستان ناپدید شدند، آغاز کرد. این سازمان در بیانیه ای از پادشاه سعودی خواست دلیل بازداشت این دو شهروند قطری را اعلام کند.

تشکیل دولت جدید ایتالیا

به دنبال رای گیری اینترنتی اعضای جنبش پنج ستاره ایتالیا برای حمایت یا رد ائتلافی با رقبای سابقشان از حزب دموکراتیک چپ گرا، مشخص شد این کشور دولتی تازه خواهد داشت و نیازی به برگزاری انتخابات زودهنگام نیست.